L'Ajuntament de Salt ha creat un servei d'atenció al ciutadà per Internet que té per objectiu permetre fer "tràmits i consultes d'una forma àgil i còmoda sense necessitat de desplaçar-se a les dependències municipals", segons va indicar ahir l'alcaldessa, Iolanda Pineda.

El procés per aconseguir generar aquest sistema ha durat tres anys i ha suposat una inversió de 600.00o euros, tot i que 385.000 euros han estat per mitjà de subvencions, segons va explicar el tinent d'alcalde d'Administració, Mingo Àlvarez. Els diners s'han destinat a comprar programes i ordinadors i per millorar el cablejat. Tot plegat ha de suposar diferents estalvis tant en l'aspecte econòmic per l'Ajuntament com d'espera per al ciutadà.

Entre els serveis hi ha la possibilitat de fer matriculacions de casals des de casa, fer volants d'empadronaments, fer canvis de domiciliacions bancàries o consultar els tributs. Els beneficiaris han de tenir un certificat digital. El servei es fa servir des de la web municipal (viladesalt.cat) clicant al la denominada "carpeta ciutadana".