Els passatgers que aquest dimarts agafaven un dels tres últims avions de la companyia Ryanair des de l'Aeroport de Girona amb destí a Madrid expressaven el seu enuig pel final de la ruta, que es farà efectiu a partir de demà. La majoria eren de la capital de l'Estat que havien vingut a passar uns dies de vacances i alguns també per negocis. "Estic molt cabrejat", reconeixia Eduardo García, un assidu d'aquesta línia, que ara només veu com a alternativa passar deu hores a la carretera per arribar a Girona per temes de negocis. Molts dels passatgers no entenen per què es deixa una ruta que va sempre amb el passatge ple, segons apuntaven alguns dels viatgers preguntats.

A un quart d'onze de la nit d'aquest dimarts, sortirà l'últim vol que Ryanair farà des de l'aeoport de Girona, a Vilobí d'Onyar (Selva), per cobrir la ruta Girona-Madrid i de moment encara no s'ha confirmat oficialment que hi hagi alguna altra companyi que reprengui el servei ni quan això serà possible.

Els viatjers assidus d'aquesta línia estan "preocupats" i alhora "indignats", perquè diuen que aquest és un vol que "sempre va ple". L'empresari Eduardo García, que porta anys venint a Girona per negocis, reconeixia estar "molt cabrejat" amb aquest tema. "No és normal que treguin la lína; els avions sempre van a tope i han de guanyar-hi diners" apuntava. A l'espera que una altra companyia torni a oferir la ruta, veu amb preocupació l'alternativa que l'espera per arribar fins aquí: unes 10 hores de cotxe per recórrer els més de 770 quilòmetres que els separen des de Madrid. Es lamenta que amb els anys que fa que es demana, encara no hi hagi un TAV fins aquí. "Em sembla molt malament que suprimeixin el vol", conclou.

La Maria Dolores creu que tot plegat és "molt poc seriós" i diu que és "demencial" que el treguin. Afirma que tant si és un problema econòmic com polític, no importa, però cal "regularitzar-ho" el més aviat possible i fer que es mantingui. Reconeix que entendria que els preus pugessin una mica i deixessin de fer les "gangues" que a vegades es poden trobar.

Uns altres passatgers que acostumen a venir un parell de cops a l'any per fer una escapada són Antonio Fernández i Ana Maria Parla, també de Madrid. Desconeixien que l'avió que agafaven aquest migdia era el penúltim. "Ens n'acabem d'assabentar", reconeixia sorprès Fernández, que ara veu molt difícil venir fins aquí amb uns preus tan econòmics i amb la mateixa comoditat. "Això ens traurà molta mobilitat", es lamentava.

A la mateixa cua per fer el 'check-in' hi havia Manuela Medina, que valorava molt positivament el viatge des de Madrid que feia per primer cop. "Està molt bé; és un 'low cost' i saps on vas però l'aeroport està molt bé; en una hora i poc ja estàvem aquí i hem pogut gaudir de més temps de vacances". És per això que demana que se resolgui aviat perquè aquesta tardor esperen poder tornar.

Molts intents per una mateixa ruta

Iberia va ser la primera en oferir aquest trajecte a finals dels seixanta però l'any 1980 va tancar la ruta pels pobres resultats d'ocupació. Aviaco va reprendre el relleu durant el 1982 i 1984 amb la combinació Palma-Girona-Madrid que va fracassar. D'altres com ara Regional Airlines o Air Girona també ho van intentar però sense tenir èxit. L'any 1999 va ser el torn d'Air Nostrum, que va desistir al·legant també motius econòmics. Els va seguir Intermed, Air Catalunya i el penúltim va ser Spanair, que va oferir vols fins a l'any 2008, moment en què també operava Ryanair amb la mateixa ruta. La companyia de baix cost irlandesa ha estat l'última en apostar per aquesta connexió i a dia d'avui no s'ha confirmat oficialment que n'hi hagi una altra per ocupar el buit.