L'Ajuntament de Girona va aprovar ahir per unanimitat l'adjudicació a Fomento de Contrucciones y Contratas del servei de recollida d'escombraries i neteja viària de Girona per als propers vuit anys (amb opció de pròrroga de dos anys més). El preu de sortida era de 93,324.333 euros i l'empresa guanyadora va proposar una rebaixa del 3,6% situant el preu en 89.977.774 euros, segons va explicar la regidora de Règim Interior, Amèlia Barbero. De fet, Fomento serà el soci de l'Ajuntament a l'empresa mixta que prendrà el relleu a Musersa, de la qual també ja era sòcia.

Fomento no va fer l'oferta econòmica més baixa, ja que Urbaser va oferir uns 400.000 euros menys. No obstant, en l'apartat tècnic, ha obtingut millor puntuació i s'ha acabat enduent el contracte. La diferència ha estat escassa, ja que sobre un màxim de 200 punts, Fomento n'ha obtingut 180,1, mentre que Urbaser s'ha quedat en 178,4. De fet, el resultat va ser tan escàs que la societat perdedora va presentar un recurs que, no obstant, després de revisar-lo no ha estat suficient.

Entre els compromisos adquirits en l'apartat de millores hi ha el soterrament de 200 contenidors (40 àrees) i l'encaix de 128 més fent calaixos a les voreres (retallant-les). També hi ha algunes obligacions incloses en el contracte, com la renovació de la flota de vehicles i de la maquinària. En total, caldran 64 nous vehicles.

El desplegament de tots els nous criteris, condicions i millores s'anirà fent progressivament i es calcula que no estarà enllestit del tot fins d'aquí a quatre anys.

Després de l'adjudicació, el preu anual serà inferior al que s'estava pagant, tot i les millores en maquinàries i en contenidors. El regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Girona, Enric Pardo, va explicar ahir que per aquest any 2011 el cost de no haver-se fet cap concurs seria 11,4 milions d'euros, mentre que a partir de l'any vinent, ja amb la nova societat mixta serà de 11,3 milions. La xifra no augmentarà en els propers set anys.