Els alumnes de sisè de Primària han millorat el seu nivell de català, castellà, anglès i matemàtiques però el percentatge de fracàs escolar continua per sobre del límit marcat pel Consell Europeu (15%). En català el percentatge de fracàs és del 22,6%, mentre que l'any passat era del 28,4%; en castellà és del 22,2% (29,8% el 2010); del 18,50% en matemàtiques (23,40% el 2009) i del 21,80% en anglès (35,50% l'any passat). Les noies obtenen millors resultats en llengües i els nois en matemàtiques, els alumnes d'entorns socioeconòmics desfavorits presenten més fracàs escolar i els centres públics obtenen pitjors resultats. Tot i això, tant els públics com els privats superen els límits de fracàs.

Aquests són els resultats de la tercera onada de proves d'avaluació de sisè de Primària, que aquest dilluns va presentar la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau. Per matèries, el 22,6% dels alumnes avaluats presenten un nivell baix en català (28,4% el 2010), el 44,2% (43,4%) mitjà i el 33,2% (28,20%) alt. En castellà, el 22,2% continuen dins del fracàs escolar (29,8%), el 42% tenen un nivell mitjà (41,5%) i el 35,8% un nivell alt (28,7%). En matemàtiques, el 18,5% tenen un nivell baix (23,4%), el 49,8% mitjà (50%) i el 31,7% alt (26,6%). Anglès i matemàtiques són les dues matèries on la puntuació mitjana és més alta. En matemàtiques la nota mitjana és de 80,9 sobre 100 i en llengua anglesa aquesta xifra és de 80,6. En català és de 77'2 i en castellà de 73'6. En l'àmbit de les llengües els millors resultats es produeixen comprensió lectora, on la millora és més clara en català que en castellà, mentre que l'expressió escrita està més estancada. En llengua catalana aquesta habilitat passa d'una nota mitjana de 68,9 a 68,4, mentre que en castellà experimenta una lleugera millora, passant de 63,5 a 67 punts de mitjana.

En matemàtiques, l'àrea amb els resultats més alts i amb una millora més destacable respecte l'any passat és numeració i càlcul, on la nota mitjana és de 89. En canvi tant l'àrea d'espai, forma i mesura com la de relacions i canvis estan estancades en quant a l'evolució dels resultats. El primer camp passa d'una nota de 77,7 el 2010 a 78,7 enguany i la segona de 73 a 73,3.

Un cop més, les proves posen de manifest que els alumnes de centres privats obtenen millors resultats que els de la pública. Tot i això, la consellera ha destacat que cap centre, sigui de la titularitat que sigui, està per sota del límit del 15% de fracàs escolar marcat pel Consell Europeu. En català per exemple, el fracàs escolar és del 26,3% en els centres públics, xifra que baixa fins el 16,5% en les concertades. En castellà, el 26,% dels alumnes de públiques no ha assolit les competències, mentre que els de la concertada són un 15,4% i els de la privada un 10,3% (i per tant, estan per sota del límit de la Unió Europea).

En matemàtiques i anglès es repeteix la mateixa tendència, tot i que en la llengua estrangera tant els alumnes de la privada com els de la concertada compleixen els límits de la UE, cosa que no fa la pública, on el fracàs escolar és del 26,6% (14,2% en la concertada i 3,9% en la privada). La matèria que presenta un percentatge de fracàs més elevat entre alumnes de nivells socioeconòmics més baix és el català, on se situa en el 41% dels alumnes. En canvi, si són d'un nivell mitjà es redueix al 21% i els d'alt al 14,8%. L'altra matèria amb més problemes per als alumnes de nivells econòmics baixos és l'anglès, on el 39,7% té un nivell baix, mentre que entre els de nivell mitjà el fracàs és del 21,2% i del 10,2% entre els d'alt. Els resultat demostren també que les noies obtenen millors resultats en llengües i els nois en matemàtiques. Per exemple, mentre que en català les noies obtenen una puntuació mitjana de 79,2 i un percentatge de fracàs del 18%, els nois obtenen una nota de 75,2 i un percentatge del 27,1%.