Girona encendrà demà a la tarda els llums de Nadal en uns 40 carrers, el triple que l'any passat, i ha programat un centenar d'activitats, que globalment costaran uns 200.000 euros, per dinamitzar el comerç en aquestes dates nadalenques i fins a la primavera amb una nova campanya promocional.

La tradicional encesa de llums de Nadal es farà demà a les 17.00 hores en la Plaça de Catalunya, on aquest any, per primera vegada, s'ha ubicat un avet de grans dimensions.

Hi haurà un cercaviles amb Xaranga i parlaments institucionals i està previst que pels volts de les 17.45 hores l'alcalde inauguri el gran arbre de Nadal i s'encenguin els llums.

Les ornamentacions instal·lades en la campanya nadalenca d'aquest any estan compostes exclusivament de bombetes LED, amb una vida útil de més de 30.000 hores,a que són les més recomanades com a ornamentació eficient per l'Institut Català d'Energia de la Generalitat de Catalunya.

Amb la tecnologia LED no només s'estalvia en consum elèctric, també es produeix un estalvi ambiental pel que refereix a les emissions de CO2, amb la qual cosa potencien la sostenibilitat al medi ambient.

A més dels carrers de la zona centre, es tornaran a il·luminar la Passera de l'Alferes Huarte, els ponts d'en Gomez i Sant Agustí i el mercat del Lleó, amb la finalitat de connectar les principals zones comercials que formen l'Eix Comercial per excel·lència de la ciutat.

Amb l'encesa dels llums s'inicia demà tota la programació nadalenca, que inclou diverses actuacions dirigides al públic majoritàriament infantil i organitzades sobretot per l'administració local i les associacions de comerciants i veïns.

A més, des del Consistori es pretén aprofitar aquestes dates festives per iniciar una campanya de promoció que té com a objectiu posar Girona de moda com a destí turístic, i que té com a lema "Girona emociona. Emociona't amb el Nadal de la llum".

La campanya inclou diverses insercions publicitàries en mitjans locals de les ciutats TGV, així com premsa i ràdio de França i Catalunya, i també s'ha fet una forta aposta per les xarxes socials, impulsant les més importants, i s'ha organitzat un concurs de fotografia a través de Twitter obert a tots els usuaris.

Més enllà de Nadal, la campanya promocional tindrà continuïtat durant els mesos d'hivern i primavera, amb diferents gràfiques segons els esdeveniments de la ciutat i els diferents recursos turístics com la cultura, la gastronomia, la naturalesa, compres, Girona Temps de Flors o la Setmana Santa, entre d'altres.