L'Ajuntament de Girona ha decidit apostar per una campanya de Nadal sense precedents amb un doble objectiu: reactivar econòmicament el sector del comerç i promoure la ciutat al conjunt de Catalunya. Per això ha decidit invertir més de 200.000 euros -des d'avui i fins passat reis- per atraure més visitants i, alhora, dinamitzar el teixit comercial gironí. La il·luminació de 41 carrers de la ciutat, l'arbre de Nadal de quasi 17 metres a la plaça Catalunya, un centenar d'activitats i un concurs de fotografia a través de Twitter són les cartes que l'Ajuntament ha posat sobre la taula.

"Volem potenciar Girona com una capital comercial, que serà especialment bona perquè contribuirà a la sortida de la crisi en un sector estratègic com és el comerç", va explicar ahir l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, durant la presentació de la campanya de Nadal. Amb això, "corregim una injustícia i un dèficit històric per aquest sector" que espera generar més activitat i llocs de treball.

Per això, des que el nou consistori va arribar al govern i es va posar a treballar, el primer que s'havia de "corregir" eren les llums de Nadal "que són un reclam, donen vida i és un element simbòlic". Així, des d'avui a partir de les cinc de la tarda -quan tindrà lloc l'encesa de llums- i fins després de reis, la ciutat il·luminarà 10 quilòmetres de carrers i espais amb 286 llums tipus Led -un total de 1.70 mòduls- en 41 carrers que enguany s'estenen a barris com Santa Eugènia, la frontissa del Güell o l'avinguda Jaume I. L'encesa de llums d'avui es farà al nou arbre de Nadal de més de 16 metres fet de metall i branques sintètiques, a la plaça Catalunya, semblant al de ciutats europees.

En paral·lel, Ajuntament, associacions de comerciants i entitats han programat més d'un centenar d'activitats amb tallers, cercaviles, xocolatades, cantada de nadales, la pista de gel a la Fira i el tradicional Parc Infantil "Lleuresport" que organitza el GEiEG. Aquestes activitats han estat subvencionades per l'Ajuntament i incloses en el pressupost de 193.000 euros que es destinarà juntament amb la il·luminació de Nadal. El consum elèctric es preveu que ascendeixi a 6.000 euros davant els 12.000 que va costar l'any passat, quan n'hi havia menys i no eren Leds.

"Girona emociona"

D'altra banda, com va explicar la regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, coincidint amb el Nadal, el consistori engegarà una campanya publicitària a tot Catalunya per posar la ciutat com a destí turístic sota el lema "Girona emociona" -que s'utilitzarà en altres esdeveniments com Temps de Flors o Setmana Santa- i, en aquesta època nadalenca "Emociona't amb el Nadal de la llum". Amb un cost de 10.000 euros, es pagarà amb una subvenció europea de 10.000 euros per a les ciutats per on passa el TAV. També s'ha apostat per una forta campanya a les xarxes socials i s'organitzarà un concurs fotogràfic a través de Twitter.