L'Ajuntament de Girona ja treballa en com reurbanitzarà el tram de parc Central que recuperarà a curt termini. La resta del parc continuarà tancada, possiblement encara durant anys, a l'espera de les futures obres que haurien de servir per construir-hi l'estació intermodal i per l'enderroc del viaducte.

De moment, els tècnics municipals han dibuixat un projecte base del tram que quedarà alliberat i preveu encetar un procés participatiu per acabar-ne de definir els usos. L'espai que es recuperarà comprèn, aproximadament, des d'on hi havia la carretera que creuava el parc fins al carrer Bisbe Sivilla. L'arquitecte municipal Carles Lloret va explicar que s'ha pensat en tres àmbits que, no obstant, tindran en compte que el Parc és una zona de pas i connexió entre els barris de Sant Narcís i l'Eixample. Per tant s'hauran de configurar camins per a vianants des de Lorenzana cap als carrers Santa Eugènia i Ibèria i des de la Creu cap al passeig d'Olot. Fins i tot, amb les seves extensions, per la zona encara tancada per les ?obres.

Tres tipologies

Pel que fa al costat de l'Estació- Espai Jove s'hi mantindrien les palmeres i hi haurà terra de sauló. Al tram de Parc més proper al passeig d'Olot, la intenció és també que hi hagi terra de sauló i hi hagi més arbres i un quiosc-bar similar al que hi havia hagut anteriorment, la Boireta. La part central seria la més verda i hi hauria gespa. Tot això, però és modificable si el procés participatiu, que durarà unes tres setmanes i que es vol engegar abans de l'estiu així ho determina. Amb el document definitiu, es lliurarà a Adif, que és qui ha de finançar els treballs. Aquestes obres podrien començar abans d'acabar l'any. Aquest projecte base es va presentar ahir al Fòrum Ciutadà del TAV, amb l'assistència d'una cinquantena de persones de diferents entitats i de partits polítics.

La plaça d'Europa

A banda del futur del parc Central, també es va parlar de la plaça d'Europa i de la mobilitat al sector. Entre altres qüestions es va assenyalar que l'escultura d'Alfaro ja no tornarà al barri, perquè desapareix la plaça com a tal i s'hi genera una cruïlla, just davant de la futura sortida de l'estació d'autobusos. Una veïna va demanar que l'escultura es recol·loqui al parc.

Respecte a la mobilitat, també es va indicar que perquè els vehicles puguin girar a l'esquerra, cap al carrer Josep Maria Gironella, si circulen en direcció a Salt, caldrà fer tres carrils en el tram del carrer Emili Grahit a partir de la carretera Barcelona. Això suposarà suprimir un tram del carril bici a l'alçada l'escola municipal de música. D'altra banda, perquè els establiments de la plaça no quedin molt allunyants de la calçada es farà un vial de serveis. A més, el carrer Josep M. Gironella tindrà una vorera de quinze metres d'amplada. Les rampes per accedir a l'aparcament soterrat de la futura l'estació es podrien començar a construir a finals de maig i les obres, a la cruïlla entre el passeig d'Olot i l'avinguda Sant Narcís, duraran unes tres setmanes, segons el regidor del projecte ferroviari, Jordi Fàbrega.