L'Ajuntament de Girona ha destinat una partida de 17.700 euros a l'empresa Nuevos Medios y Relaciones SL per tal que durant un mes es promocioni la ciutat en els vols de British Airways.

En concret, l'acord es fa a proposta de la companyia aèria i estableix que es passaran espots publicitaris que tindran una durada de 35 segons a les pantalles interactives dels avions. Això, però, només serà en els vols de llarga distància i només durant el mes de maig. Aquesta campanya turística s'emmarca en un reportatge sobre Catalunya, on hi seran presents diferents institucions i empreses d'arreu del territori i que servirà també per a la captació d'inversions per als país.

Dues pàgines a la revista

Aquest acord per promocionar la ciutat de Girona en els vols de llarga durada de la companyia aeronàutica britànica no es limita només a l'anunci a les pantalles interactives. El pacte també estableix l'aparició a la revista que es reparteix a bord. La publicació, denominada High Life Magazine, es lliura als passatgers durant els trajectes per tal que puguin estar entretinguts una estona. La revista conté diferents reportatges, molts d'aquests vincultats a la promoció de destins turístics i la gastronomia d'aquestes mateixos indrets i de tot el seu entorn.

El document segellat posa un seguit de condicions a l'hora d'aparèixer a la revista: han de ser dues pàgines, amb text explicatiu de la ciutat i hi ha d'aparèixer el logotip de la ciutat i la pàgina web de l'Ajuntament de Girona.

Segons l'Ajuntament de Girona, la campanya tindrà un gran impacte publicitari i turístic, ja que British Airways té una mitjana d'1,1 milions de passatgers cada mes. El consistori tindrà còpies en DVD de l'espot i el copyright de totes les entrevistes que es facin per elaborar l'anunci i el reportatge.

La regidora de Turisme i Comerç de l'Ajuntament, Coralí Cunyat, va justificar la participació del consistori en aquest anunci per diferents motius. L'impacte turístic, més d'un milió de visionats, la possibilitat de captar inversors i perquè l'Ajuntament es quedarà amb els drets de tot l'anunci. Això permetrà fer servir les imatges, que es rodaran a gran resolució, per a posteriors campanyes.

La coordinació de l'anunci implicarà a l'àrea de turisme, l'oficina de comunicació de l'Ajuntament de Girona i el Patronat de Turisme, que també participa en la campanya.