El representant dels hotelers i restauradors de la ciutat mostra la seva satisfacció per l´impuls que s´ha donat en la promoció de l´Exposició de Flors d´enguany. Tot i això suggereix més iniciatives per atraure més visitants durant tot l´any.

Una presentació oficial a Barcelona, un gelat creat expressament per Jordi Roca, més trenets turístics, atraccions a la Devesa....Què li semblen totes aquestes novetats?

Doncs molt bé. S´ha donat un impuls a la promoció de l´Exposició de flors, és una de les coses que reivindicaven des de fa temps..

Què més es podria fer?

El que faltaria és que tot això no és quedés només aquí. Caldria fer promoció d´aquest esdeveniment durat tot l´any, és un dels atractius més importants de la ciutat.

Hi ha més bona sintonia amb l´equip de govern actual que amb l´anterior?

Sí. Ells creuen que el turisme és important i han abocat més recursos en la promoció de Girona. A­bans la promocio de la ciutat era pràcticament inexistent. Ara anem en bona direcció, faltaria programar actes amb certa periodicitat a la ciutat. Per exemple, fer més coses al carrer, tot i que és difícil amb aquesta crisi.

Aquesta bona sintonia es tradueix amb una major cooperació?

Sí. Fruit de les iniciatives mixtes entre el sector públic i privat, mantenim setmanalment una reunió amb diversos organismes i entitats: l´Ajuntament, la UdG, l´associació del Mercat de la plaça del Lleó, els guies oficials... Són trobades molt concretes en les que analitzem diversos temes que afecten la ciutat. Ja hem mantingut sis reunions i en aquestes establim conjuntament fórmules per tirar endavant.

Com està l´ocupació hotelera i les reserves a restaurants durant l´Exposició de Flors?

Per als hotels sempre és més important el primer dissabte de la mostra, enguany calculem una ocupació d´entre el 80 i el 90%. L´altre dissabte (19 de maig) esperem arribar a quasibé un 80%. Són xifres d´ocupació semblants a les de l´any passat. El que ens trobem amb la crisi és que la gent escurça la seva estada. Si abans venien de divendres a diu­menge, ara la reserva la fan de dissabte a diumenge. I, pel que fa als restaurants, els del centre i els del barri vell sobretot, durant els dos caps de setmana tenen molta afluència.

La meteorologia té un pes important aquests dies de cara al visitant, no?

Doncs una mica sí. Crec que els homes del temps de TV3 haurien de tenir en compte com diuen les coses i no crear alarmisme. La passada Setmana Santa van donar previsions dolentes i exagerades i no n´hi havia per tant. Això va repercutir en les reserves hoteleres.

De les novetats d´enguany, quina és la més destacable per a vostè?

Els recorreguts amb trenet turístic i també les atraccions a la Devesa.

Un dels grans èxits recents a nivell de´ocupació ha estat la campanya Girona 10 que va tenir lloc el passat gener. Tindrà continuïtat?

Sí, però la societat, i amb això vull dir sobretot el comerços i altres sectors, s´hi han d´involucrar més. Realment la campanya va calar molt i vam tenir una resposta molt ràpida i satisfactòria però encara seria millor si els visitants es trobessin que les botigues no tanquen al migdia, i encara més si obrissin fins la mitjanit. Això encara ens donaria més atractiu.