L'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament de Girona cerca solucions en la pacificació del trànist a la ciutat, un problema que s'arrossega des de fa anys. Afavorir el transport alternatiu (busos o bicicletes) o eliminar barreres innecessàries (ressalts molestos) són algunes de les moltes mesures que es començaran a aplicar. La velocitat, però, també hi juga un factor clau i és que tant positiu és limitar possibles excessos com permetre circular a una major velocitat si la via ho permet. I això és el que es vol fer.

El límit de velocitat a tota la ciutat és, per norma general, de 50 quilòmetres per hora (km/h), bàsicament per evitar conductes incíviques. Tot i això, existeixen alguns desajustaments que el consistori vol revisar, com per exemple alguns trams a la ciutat que limiten la velocitat a 40 km/h en vials on és del tot inncessari.

Un exemple es pot trobar a l'avinguda Lluís Pericot, en el tram que va des de la rotonda del pavelló de Palau i fins a la zona de Girona-2, a l'alçada del CEIP Marta Mata. Té dos carrils per sentit, i entremig disposa d'una ample zona de passeig. El problema, però, és que la velocitat està limitada a 40 km/h, un límit difícil de complir. A més, aquests 10 km/h de menys tampoc serveixen per reduir la velocitat a l'arribada de les diferents rotondes que es van trobant al final del carrer perquè allà la velocitat segueix sent de 40 km/h. "Aquests casos s'hauran de revisar", ha assegurat el regidor de Mobilitat, Joan Alcalà.

Un cas semblant, ja rectificat, és el del pont de Fontajau on, segons el regidor, també estava limitat a 40 km/h. "El senyal era a l'inici del pont", va dir. L'argument de qui l'havia col·locat allà era que, al mig del pont, feia lleig i, a més, al final hi havia una rotonda. "En aquest cas tampoc servia per reduir la velocitat", va dir. Ara ja torna a ser una zona de 50 km/h.

Com aquests hi ha d'altres casos que el consistori revisarà. Però el límit seguirà sent de 50 km/h i, fins i tot, segons Alcalà, es vigilarà que es compleixi la norma en aquelles zones de 30 km/h, específiques props dels col·legis, zones residencials o carrers estrets. Un exemple és el carrer Enric Bolanyo, limitat a 30 km/h on Alcalà va avisar que es farà complir perquè "hi ha gent que va a 70 o 80 km/h".

El regidor de Mobilitat no vol que els conductors se sentin incòmodes ni que es trobin contínuament amb obstacles que dificultin la circulació, per això va insistir que s'està treballant en tot un pla de Mobilitat que ajudarà a ajustar aquests desequilibris.

Però per la banda dels conductors, Alcalà va demanar que respectin les senyalitzacions i va avançar que segueixen amb el pla per muntar càmeres als semàfors, que detectaran els conductors que se'ls salten i que són potencials focus d'accidents en cruïlles. Tot això ha d'anar acompanyat d'un "canvi cultural" en la mentalitat dels conductors, on tan necessari és que els governants procurin la millor forma de circulació com que els conductors les respectin.