L'ajuntament de Girona ha iniciat una campanya per suprimir la majoria dels 111 reductors de velocitat implantats en els seus carrers, després que un estudi encarregat pel consistori revelés que només un 7% dels mateixos s'ajusta a la normativa vigent.

La majoria són massa alts o tenen una rampa pronunciada en excés i, per aquest motiu, el regidor de mobilitat, Joan Alcalà, ha explicat que aprofitaran el pla d'enquitranat de diversos carrers previst per a aquest mes d'agost per començar a eliminar-ne alguns, en concret deu.

L'estudi encarregat pel Consistori sobre els 111 reductors que hi ha a la ciutat, de tipus trapezoïdal o semicircular, posa en relleu que, en no existir la normativa ara vigent quan es van col·locar els reductors, només vuit d'ells respecten l'amplada, altura, inclinació o ubicació que ara fixa el reglament.

L'incompliment d'alguns d'aquests paràmetres afecta en alguns casos la circulació viària de transport públic, ja que en alguns trams, com el barri de Germans Sàbat, s'arriben a comptabilitzar cinc reductors en menys d'un quilòmetre, cosa que fa que els autobusos urbans perdin fins a tres minuts de temps en aquesta ruta.

L'equip de Govern no pensa eliminar-los tots, però sí tots aquells que no compleixin l'objectiu per al que van ser concebuts i els que representin un impediment per al transport urbà.