L'Ajuntament de Girona ha iniciat la campanya per suprimir la majoria dels 111 reductors de velocitat implantats en els seus carrers, després que un estudi encarregat pel consistori revelés que només un 7% s'ajusta a la normativa vigent, és a dir, només 8 dels 111 que hi ha.

La majoria són massa alts o tenen una rampa pronunciada en excés i, per aquest motiu, el regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, va explicar que aprofitaran el pla d'enquitranat de diversos carrers previst per a aquest mes d'agost per començar a eliminar-ne alguns, en concret deu. L'estudi encarregat sobre els 111 reductors que hi ha a la ciutat, de tipus trapezoïdal o semicircular, posa en relleu que, en no existir la normativa ara vigent quan es van col·locar els reductors, només vuit d'ells respecten l'amplada, altura, inclinació o ubicació que ara fixa el reglament.

L'incompliment d'alguns d'aquests paràmetres afecta en alguns casos la circulació viària de transport públic, ja que en alguns trams, com el barri de Germans Sàbat, s'arriben a comptabilitzar cinc reductors en menys d'un quilòmetre, cosa que fa que els autobusos urbans perdin fins a tres minuts de temps en aquesta ruta.

L'equip de Govern no pensa eliminar-los tots, però sí tots aquells que no compleixin l'objectiu per al que van ser concebuts i els que representin un impediment per al transport urbà.

En el marc del projecte d'asfalts 2012, el consistori començarà a reparar 13 trams de carrer i 10 reductors de velocitat que es retiraran. Pel que fa a aquests, s'eliminaran els següents: el carrer Camí Vell de Fornells, davant l'accés a l'escola de Les Alzines; al carrer Albí, prop del xamfrà amb el carrer Can Sudera; al carrer Albí, a prop del xamfrà amb el carrer Mas Aragai; a la carretera de Montjuïc, a prop de la cruïlla amb carrer Silvestre Santaló; al carrer Carles Riba i Bracons, els cinc que existeixen i que permetran, per exemple, que l'autobús tardi tres minuts menys en fer el recorregut; i, finalment, al carrer Universitat de Girona, a prop del xamfrà amb el carrer Pic de Peguera.

Quant als ferms a eliminar o reconstruir, s'actuarà a la carretera de Montjuïc a Pont Major, comprès entre la nau núm. 21 i la núm. 25; una actuació parcial en el sentit de la calçada en direcció a Pont Major; un tram del carrer Ronda Peius Pascual; un altre del Passeig de la Devesa; dos trams del Camí Vell de Fornells; un altre a la Planura; un tram de l'Avinguda Font de la Pólvora; un lateral del carrer Maluquer Salvador; tot el carrer Riera de Marroc; un tram del carrer Ros de Palau; la cruïlla entre el carrer Campcardós i el carrer Montnegre; un tram de la riera de Can Camaret i un últim tram del carrer de la Muralla.

En total, la superfície de rehabilitació de paviment asfàltic és de 11.020 m2 mentre que 635 m2 són de paviment de formigó.