El president de l'associació de veïns de Sant Narcís, Martí Carreras, explica que la seva gran queixa va dirigida a l'administració perquè aquesta vegada informi als veïns sobre el que ha de passar al barri, "no com ha passat durant les obres del TAV". Les obres de l'alta velocitat han passat pel barri de Sant Narcís amb tuneladora, i la principal molèstia dels veïns era el pas dels camions, que embrutaven el barri de fang i pols, però "les obres projectades per la via del tren convencional seran molt pitjors", explica Carreras.

Aquesta vegada, les obres en aquest sector s'hauran de fer al descobert, amb màquines a l'aire lliure. Això implicaria, per exemple, l'aixecament del carrer Oviedo sencer, vial on fins ara només hi passaven camions, "fet que, durant cinc anys, encara aïllarà més al barri del que ho està enguany. Amb el parc central, el barri era de Girona; ara no sembla que ho sigui".

Martí Carreras assenyala que està enmig d'un projecte, juntament amb l'associació de veïns de Pedret i una quarantena d'entitats més, per aconseguir que l'ajuntament, independentment del que decideixi Madrid als pròxims pressupostos, doni veu al seu poble. Si el Govern central no aprova destinar, l'any vinent, els diners necessaris al projecte del soterrament , les obres no començaran.

"El més segur és que no comencin, però si comencessin, el més provable és que deixin el projecte a mitges, com ha passat amb la N-II de Girona, i això Sant Narcís no ho desitja de cap manera".

Tot i així, el grup reivindicatiu vol anar més enllà de la decisió de l'Estat espanyol. "Sobre tot, el que més ens interessa és que tota la ciutat de Girona, no només el barri, digui al govern gironí: "Hi ha altres prioritats"". "Ha canviat la situació econòmica del país, i considero immoral que acceptem 500 milions d'euros per les obres quan hi ha retallades a l'educació, als sous, i la gent busca menjar als contenidors a sota de casa nostra", explica líder veïnal.

Davant d'una argumentació així, tant el Govern central com el català responen amb un "no s'han de barrejar caixes; els diners d'un sector no poden servir per pal·liar el dèficit en altres", però el president de l'associació de veïns de Sant Narcís creu que "per la mateixa regla de tres, la crisi econòmica se l'haurien de quedar els bancs, i en canvi qui l'està patint són el poble".

"L'Ajuntament ha d'escoltar"

Martí Carreras explica que gairebé van haver d'obligar a l'ajuntament a organitzar sessions informatives del projecte ferroviari, "i això no pot ser, els ajuntaments no ens haurien de veure com una nosa. L'Ajuntament ha d'estar a favor del barri i escoltar-se'l, perquè ha de treballar pel seu benestar".

Tanmateix Carreras explica que "Girona és l'única ciutat que es planteja seriosament, com a opció política, aquest "dir no a les obres perquè hi ha altres prioritats"". I amb això Carreras espera que la ciutat serveixi d'exemple a tot el país, de manera que si s'aproven les obres als pressupostos estatals i els gironins les rebutgen, la ciutat, quan rebi els diners, els retorni. I així, també, altres ciutats.