Les auditories econòmiques i de gestió que ha encarregat l'equip de govern de l'Ajuntament de Girona per analitzar els comptes de determinats aspectes que havia deixat el tripartit han costat 74.650 euros més IVA. Per tant, doncs, la suma frega els 90.000 euros.

Aquestes auditories es van acabar encarregant tot i que en la campanya electoral CiU havia assenyalat que no hi hauria la necessitat d'avaluar l'estat dels comptes. Però cent dies després que la federació nacionalista guanyés les eleccions municipals a Girona per primera vegada a la història i accedís a l'alcaldia, va anunciar la necessitat d'encarregar aquestes auditories per fer-les servir com a "eines de treball". Les auditories afecten diversos departaments: personal, patrimoni, subvencions europees, la societat vivendes de Girona i el CB Sant Josep.

L'auditoria que ha tingut un cost menor fa referència al Club Bàsquet Sant Josep. Va costar 4.500 euros, sense IVA, i va finalitzar el 23 de gener d'enguany. L'objectiu era saber l'estat financer i patrimonial de la societat. No obstant això, l'informe econòmic va acabar quan l'equip de govern ja havia signat dos avals pel club gironí. Uns avals que pujaven a uns 243.000 euros i que s'han acabat executant.

Auditoria sobre el patrimoni

L'estudi econòmic més car arriba als 17.600 euros (també sense IVA) i havia de servir per analitzar la gestió patrimonial de l'Ajuntament de Girona. De fet, respecte al patrimoni exacte (terrenys i edificis) que posseeix l'Ajuntament fa uns mesos va esclatar una polèmica quan l'equip de govern assegurava que no sabia exactament de quines propietats tenia l'Ajuntament. Després que s'anunciés que es faria un inventari perquè fins aleshores els expedients s'emmagatzemaven en caixes, el PSC es va assegurar que l'última revisió s'havia fet el maig del 2011, poc abans del traspàs de poders. Durant el procés de revisió del patrimoni existent, es van visitar els edificis amb alguna sorpresa: l'edifici de la central elèctrica del Molí, al carrer Santa Clara, estava extremament brut, amb diverses plantes clarament abandonades des de fa anys, amb milers de bombetes escampades per terra i desenes de coloms morts.

Subvencions sota sospita

La segona auditoria més cara suma 17.300 euros i havia de ser per comprovar el grau de compliment dels contractes finançats per diversos fons europeus (Batejats com a FEIL i com a FEOSL, integrades en ajudes dels conegudes com a plans ZP). Fa uns mesos, l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, alertava que potser s'haurien "de tornar ajudes" del pla Zapatero, després que es donés a conèixer que el Tribunal de ?Cuentas reprovés la mala gestió dels diners que va fer el govern anterior. En concret, el Govern de l'Estat va fer una inspecció que posava de relleu infraccions en les tramitacions d'altres projectes. Des de l'equip de govern, es va assenyalar llavors que una auditoria serviria per detectar si havien estat errors de procediment habituals o si eren casos puntuals.

Pel que fa a les auditories sobre el personal, se'n van encarregar dues: un per actualitzar la proposta de la relació de llocs de treball de l'Ajuntament i que va costat 15.800 euros, sense IVA. L'altra, per avaluar l'aplicació dels conceptes retributius bàsics i complementaris aplicats en les fulles salarials a la legislaió aplicable.

L'import va ser de 12.000 euros. Aquests dos estudis haurien de servir a l'equip de govern per millorar el funcionament dels trebaladors de l'edifici consistorial i per millorar-ne l'eficiència segons els llocs de treball.

Pel que fa a Vivendes de Girona SAU, es va fer una auditoria per valor de 7.500 euros, que servia per ampliar un estudi recent (de l'any 2010) per saber l'estat financer del moment de la societat.