L'Estat no té previst soterrar el tren convencional a la ciutat de Girona. I en cas que l'Ajuntament el vulgui, el projecte haurà d'anar a càrrec de les arques municipals o bé de la Generalitat. Així ho ha fet saber el ministeri de Foment en un document enviat al consistori gironí, on s'estableix que totes les obres relacionades amb la integració urbana del ferrocarril, des de soterraments fins a cobriments o viaductes, hauran de ser assumides directament per l'administració local o autonòmica.

La proposta s'inclou dins del projecte del Plan de Infraestructuras, Transportes y Viviendas de Foment, que vol revisar la política que s'ha seguit durant els darrers anys degut a la seva "inviabilitat econòmica" i el fet que els projectes no es puguin justificar sota criteris purament ferroviaris. De moment, l'Estat no ha destinat ni un sol euro del pressupost de 2013 al soterrament de la línia convencional. El projecte tampoc està inclòs en el Pla d'Infraestructures de l'Estat fins al 2024.

L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont (CiU), s'ha mostrat molt preocupat perquè considera que el soterrament del tren convencional és un "projecte estratègic" per a la ciutat i assegura que no acceptaran "que canviïn les regles del joc a mitja partida". Per això, reunirà els portaveus dels diferents partits per tal de continuar reivindicant la dotació econòmica "que mereix aquest projecte". "No ens mourem d'aquí", ha assegurat.

Per la seva banda, la diputada del PP Concepció Veray ha justificat el fet que no s'hagi inclòs el projecte de soterrament en els pressupostos de l'Estat perquè el projecte no està acabat i perquè hi volen introduir canvis. "Volem que es revisin alguns aspectes del projecte, com ara que el tren vagi a sortir emmig d'unes cases a Pont Major. Podríem posar-hi diners, però no s'acabaria executant la partida perquè el projecte no és definitiu", ha assenyalat Veray, que també és la portaveu popular al consistori gironí.

De la mateixa manera, Veray considera que no s'entendria que es comencés a fer un projecte que costarà uns 400 milions d'euros quan encara no estan enllestides les obres de l'alta velocitat i la N-II continua amb trams empantanegats. Veray ha demanat "comprensió" a Puigdemont després que aquest hagi demanat que no es faci l'hospital Trueta, que tindria un cost d'uns 200 milions d'euros. Puigdemont, però, creu que els dos casos no són comparables perquè CiU mai va aixecar" falses expectatives" sobre el Trueta en campanya. En canvi, recorda que els diferents governs de l'Estat -tant del PP com del PSOE- han tingut l'ocasió de resoldre el soterrament i no ho han fet. "Ara no ens poden deixar plantats", afirma.