El nombre de turistes que han visitat la ciutat de Girona aquest estiu s'ha incrementat un 60% respecte a l'any passat. Destaca l'important increment de visitants procedents dels Estats Units d'Amèrica (pugen un 167,6%), de diferents països asiàtics i d'Oceania (que s'incrementa un 107,7% sense tenir en compte el Japó, que per si sol ha augmentat el nombre de visitants un 26%), de Suècia (83,2%) i de Rússia (66%). Els turistes procedents de diferents poblacions catalanes també augmenten considerablement (105,4%), així com d'altres punts de l'Estat com són comunitat de Madrid (148,1%), Aragó (115,3%), el País Valencià (104,1%) i de les Illes Balears (107,7%). En xifres globals, pel que fa a la procedència dels visitants, les persones provinents de la resta de poblacions de Catalunya, són l'origen majoritari (amb 6.952 persones ateses i un 26,95% del total, seguits pels visitants francesos (5.440 i 13,26%), dels Països Baixos (6,3%), del Regne Unit (6,23%), de la Comunitat de Madrid (5,06%) i de Rússia (4,62%)

La regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, va donat a conèixer ahir les dades del balanç de la temporada turística de l'estiu a la renovada oficina de turisme de la Rambla. En concret, l'Oficina Municipal de Turisme ha rebut 33.718 visitants entre els mesos de juliol i setembre d'aquest estiu, una xifra que representa un augment del 60% respecte als mateixos mesos de l'any anterior, quan es van comptabilitzar 20.993 visitants.

Els augments es poden explicar, entre d'altres motius, per les recomanacions de Girona com a destí turístic fetes per la guia de viatges americana Frommer's i per la revista National Geographic durant la passada primavera, segons l'equip de govern, i per la presència en diverses fires, en el segon, fet que "demostra que les nostres accions comencen a funcionar", segons va assenyalar la regidora Coralí Cunyat. "Aquells mercats que ja eren madurs, estan demostrant possibilitat de creixement, com és el cas francès, i aquells mercats que no existien són mercats clarament emergents, com és el cas rus o el cas americà", va subratllar l'alcalde, Carles Puigdemont.

Tant Coralí Cunyat com l'alcalde van ressaltar que l'increment "confirma les polítiques i les inversions que estem destinant per fer del turisme un dels motors econòmics importants de la ciutat i per demostrar que hi ha potencial de creixement i confiança en el producte turístic gironí". Puigdemont va indicar que "ha vingut més gent i hi ha hagut més pernoctacions, i a més ha vingut gent d'aquells mercats que ens interessen especialment, que hem estat treballant i en els quals hem estat invertint. Aquest increment hi és perquè hi ha una aposta decidida, desacomplexada, de treballar en aquest sector perquè això tingui un resultat positiu per a la ciutat de Girona".

En l'oficina de turisme, pràcticament la meitat de les consultes feien referència al centre històric (16.651 consultes, que representen el 49,51%). Altres destacades consultes feien referència al museus (11,93%), comerç (6,82%), la Girona jueva (6,45%), carrers concrets (5,48%) i a gastronomia (4,39%).

Les visites als museus pugen en general, tot i que al Museu del Cinema i al Patronat del Call Jueu hi ha un petit descens.