Adif tindrà enllestides les obres de la línia d'alta velocitat entre Barcelona i França a finals d'aquest any. El president de l'administrador d'infraestructures, Enrique Verdeguer, ha confirmat que tant la infraestructura com la via, l'electrificació i les instal·lacions de seguretat estaran acabades aquest any amb l'objectiu que el primer TAV circuli l'abril del 2013. Adif ha començat les verificacions tècniques aquest mes. Verdeguer ha detallat que els darrers passos, com l'adjudicació per 9 MEUR del tram de via pendent entre La Sagrera i Mollet i l'inici de les obres de la primera fase de l'estació provisional de Girona que costaran 25 MEUR han permès fixar la data definitiva d'inici del servei.

El president d'Adif ha assegurat que tota l'obra estarà enllestida a finals d'any, i aquest termini inclou els punts que van amb més retard com ara l'estació provisional de Girona. En una visita d'obres, Enrique Verdeguer ha volgut esvair dubtes en relació que la primera fase de l'estació -adjudicada el mes de juliol per 25 MEUR (milions d'euros) i amb un termini d'execució màxim de deu mesos- i ha assegurat que estarà "operativa i pràcticament acabada, sinó del tot" quan els trens comencin a circular a l'abril.

Adif ha refermat aquest dijous el termini anunciat des de França la setmana passada pel president del govern espanyol, Mariano Rajoy, i ha assegurat que l'enllaç en alta velocitat entre Barcelona i França estarà a punt per entrar en servei l'abril del 2013. Verdeguer ha explicat que ja estan proves de validació tècnica amb la mirada fixada en aquest horitzó.

La primera fase d'aquestes proves se centra entre Girona i Figueres, on estan fent auscultació de la via i la catenària i provatures de sistemes. Per a la realització del conjunt d'aquestes proves, Adif destina tres trens dotats de sistemes de control de darrera generació que permeten comprovar i analitzar els paràmetres i el comportament tant de la nova infraestructura com de la superestructura -via, catenària i instal·lacions de seguretat-.

Segons Adif, l'inici del període de proves, juntament amb l'avanç de la resta d'actuacions que es realitzen actualment en el tram Barcelona-Figueres, són prova "inequívoca i irrenunciable" del compromís de posar en funcionament la connexió internacional en alta velocitat amb França durant la primavera de l'any que ve.

El tram Barcelona-Figueres de la línia d'alta velocitaqt compta amb una inversió aproximada de 4.200 milions d'euros.