L'empresa Carrilets Turístics Catalunya, que durant divuit anys ha estat encarregada de gestionar el trenet Gerió de Girona, ha decidit no presentar-se al concurs per aconseguir el contracte per als propers anys. En nom de l'empresa, Marc Fuertes va acusar ahir l'equip de govern d'haver polititzat el concurs de l'adjudicació amb unes condicions pensades perquè la seva empresa no pogués optar a vèncer el concurs o ni tan sols a presentar-se. Mentrestant, la regidora d'Hisenda i Règim Interior, Maria Àngels Planas, ha assegurat que ja quan estaven a l'oposició consideraven que s'havia de fer un concurs públic per a la gestió del carrilet perquè havia funcionat durant 18 anys amb una llicència experimental a preu molt reduït. A més, indica que per fer el plec de clàusules es van regir pel que van dictar els tècnics.

L'obstacle del cànon

El gran cavall de batalla és el cànon anual que haurà de pagar l'empresa guanyadora, amb un mínim de 34.000 euros i un màxim de 100.000 euros. L'empresa afirma que durant anys, fet el resum econòmic amb les recaptacions i despeses produïdes, els beneficis nets rondaven entre els 15.000 i els 25.000 euros. Al parer del representant de Carrilets Turístics "l'equip de govern de CiU està portant al suïcidi aquest bonic i necessari servei turístic per a la ciutat ofegant-lo i escanyant-lo econòmicament". Per a Fuertes, és incomprensible que es demani un cànon tan elevat i afirma que l'Ajuntament considera que o bé estan "falsejant els nostres números econòmics" o bé "ho estan exigint, que és el cas més possible". El que té clar l'empresari i regidor de Lloret és que el que no poden fer és afegir-hi diners o tenir pèrdues. Al seu parer, el govern local està cometent "una clara i greu temeritat administrativa" perquè amb les condicions exigides, el servei no és rendible.

Per part de l'Ajuntament, la regidora d'Hisenda i Règim Interior, Maria Àngels Planas, va assegurar que el cànon ha estat validat després d'un informe econòmic que inclou dades comparatives amb altres poblacions que tenen trenets turístics en funcionament i que han de pagar una xifra similar.

El debat de Lloret

Segons Marc Fuentes, les condicions exigides són inassumibles i considera que CiU li vol fer pagar que ell és regidor del grup municipal Millor a Lloret de Mar, on ha denunciat irregularitats de la federació nacionalista a la població selvatana. De fet, en un comunicat, Fuertes assenyala que: "farem públiques proves que demostren que s'està realitzant des de CiU una forta pressió i assetjament a aquesta empresa a tots els nivells i àmbits" i apunta que va ser una altra empresa, Transports Pujol, qui "va forçar el concurs de Girona i qui opta a realitzar el servei per una clara voluntat venjativa".

Transports Pujol i Carrilets Turístics Catalunya són les dues empreses que des d'un principi s'havien interessat per aconseguir el servei del trenet turístic de Girona. de fet, les dues havien presentat al·legacions durant la redacció del plec de clàusules del concurs. Entre aquestes se'n va estimar una que va permetre rebaixar el cànon mínim anual de 40.000 a 34.000 euros. El termini per presentar-se al concurs acabava precisament ahir.