Després de l'èxit de l'any passat, el cap de setmana del 26 i 27 de gener Girona viurà la segona edició de l'esdeveniment turístic #Girona10. La ciutat i els seus entorns ofereixen 1.588 places d'allotjament -un 40% més que l'any passat- i més de 15.000 menús (25% més que l'any passat) a deu euros. L'any passat hi va haver una gran demanda i el sistema de reserves es va col·lapsar. Enguany, els organitzadors han ideat un nou sistema per adjudicar les places. Tothom que desitgi tenir una habitació per deu euros per persona es pot registrar al web www.girona10.net i el dia 16 hi haurà un sorteig entre tots els participants. Les reserves dels menús es poden fer directament als restaurants.

Els hotelers, restauradors i comerciants de Girona es van unir l'any passat en una primera experiència pionera: consistia en fer promoció turística de la ciutat oferint productes a deu euros. Així naixia el #Girona10 que va ser molt ben rebut arreu de Catalunya i també de l'Estat i va desbordar les expectatives dels organitzadors. Inicialment, s'oferien 1.000 places d'allotjament però amb la gran demanda es van elevar a 1.200 i el mateix va passar amb els menús, que van arribar als 13.000.

Els organitzadors van fer una molt bona valoració de l'experiència -fins i tot han estat convidats a d'altres ciutats que volen copiar el model- però van reconèixer que la manera de reservar les habitacions havia estat prou caòtica. Els interessats podien fer-se amb l'habitació desitjada a deu euros per persona si eren els primers en apuntar-se a través del portal de reserves booking.com. El servidor va quedar penjat des del primer moment i els hotels van rebre allaus de trucades de persones que no podien accedir-hi.

Aquest any, des de l'Associació d'Hostaleria Girona i Radial han ideat un sistema diferent. Segons ha explicat el president, Xavier Nicolazzi, totes les persones interessades en anar a alguns dels 27 allotjaments que participen del #Girona10 poden registrar-se des d'aquest dilluns i fins el 14 de gener a la web www.girona10.net. Posteriorment, el dia 16, es farà un sorteig "a l'estil Barça". És a dir, s'extraurà una boleta amb un número i, a partir d'aquest número, s'adjudicaran totes les places per ordre alfabètic dels propis hotels. "Et pot tocar des d'un hotel a una casa rural, i sense tenir en compte la categoria perquè tot es fa per sorteig i per ordre alfabètic", ha explicat Nicolazzi, que creu que aquesta és una manera "justa i transparent" de sortejar les habitacions. El sorteig es farà per televisió.

A partir d'aquí, els premiats rebran un correu electrònic i tindran tres dies per confirmar que aniran aquell cap de setmana a l'establiment. Si no ho fan, l'habitació es tornarà a adjudicar a la següent persona de la llista. "Així tenim la certesa que totes les habitacions queden plenes", ha remarcat el president dels hotelers de Girona. Aquest any participen en el #Girona10 fins a 27 allotjaments, un 40% més que l'any passat.

En el cas dels restaurants, són 52 els establiments adherits a la promoció dels menús a deu euros, un 25% més que el 2012. Enguany, es calcula que se serviran més de 15.000 menús. En aquest cas, les reserves s'han de fer a través del mateix web o telèfon dels restaurants adherits.

Una oferta ampliada

Segons ha destacat Nicolazzi, aquest any participen més establiments i també s'han incorporat noves activitats per tal d'atraure turistes durant el darrer cap de setmana de gener. Per una banda, s'han afegit vuit establiments d'oci nocturn que oferiran dues consumicions a deu euros. També s'incorpora el turisme actiu i l'empresa de lloguer de bicicletes elèctriques Burricleta oferirà a deu euros 44 bicicletes per fer rutes pel Gironès i l'Estany de Banyoles.

L'esdeveniment compta amb la col·laboració del Patronat de Turisme que organitza un concurs de fotografia d'Instagram i té previst convidar les "instagrammers" més actius per tal que coneguin i fotografiïn la ciutat. També té previst organitzar un 'blogtrip' amb els cinc o sis líders d'opinió més destacats en qüestions de turisme de les xarxes socials.

Per fer més atractiva l'estada dels turistes, l'Ajuntament de Girona s'afegeix a l'esdeveniment amb l'organització de diverses fires i mercats i també hi col·labora el Mercat del Lleó que estarà obert dissabte a la tarda i a la nit i preveu organitzar diferents activitats. Els comerços del centre també faran ofertes, descomptes i tindran "productes estrella" a deu euros.

Per als que pernoctin als hotels -i que s'identificaran a través d'una polsera blava- s'han previst ofertes exclusives com gratuïtat en els autobusos, entrada lliure a la Catedral, descomptes en taxis de Girona o visites guiades a la ciutat.

L'alcalde de la ciutat, Carles Puigdemont, ha destacat que el primer #Girona10 va "sacsejar" el mercat turístic i que "ha creat escola" i ha celebrat que els organitzadors no s'hagin limitat a "copiar el model d'èxit" i que hagin innovat i ampliat oferta.