La Plataforma d'Afectats Avant Catalunya ha negat a través d'un comunicat que els abonaments que la companyia Renfe va presentar la setmana passada per a l'alta velocitat entre Lleida, Tarragona i Barcelona rebaixin a la meitat el preu del bitllet actual. Segons la plataforma, amb el nou abonament T10 Plus, una persona que treballi a Barcelona només podrà obtenir una rebaixa econòmica del transport si fa festa una setmana cada mes, situació que asseguren que cap dels usuaris dels trens Avant es troba. Altrament, també lamenten que després de la posada en servei del tram entre Barcelona i Girona-Figueres aquesta setmana hi ha un ''innegable greugem comparatiu'' perquè només el presten trens AVE.

La Plataforma d'Afectats Avant Catalunya ha informat a través d'un comunicat que amb el nou abonament T10 Plus que Renfe va anunciar que posava a la venda la setmana passada en el trajecte Avant entre Lleida, Tarragona i Barcelona, una persona que treballi a la capital catalana, tant sols podrà obtenir una rebaixa econòmica del cost del transport si fa festa una setmana cada mes.

En aquest supòsit, si que obtindria un avantatge econòmic de 49,3 euros en el cas de Lleida i 26,8 euros en el cas de Tarragona, ja que l'import de 3 abonaments T10 Plus ascendeix a 373,5 euros en el cas de Lleida (422'80 euros en el cas dels abonaments Plus de 30 viatges que hi havia fins ara) i 220'50 euros en el cas de Tarragona (247'30 euros amb els abonaments Plus de 30 viatges).

Segons la plataforma, cap dels usuaris dels trens Avant es troben amb el supòsit de fer una setmana de festa al mes, ja que van a treballar a Barcelona o bé de forma aleatòria durant la setmana (3 o 4 dies per setmana) o bé diàriament, el que determina que com a mínim han de comprar un abonament Avant Plus de 30 viatges. Per tant, consideren que tant si es treballa diàriament o bé de forma habitual diversos dies a la setmana, el nou abonament que ha tret Renfe no suposa cap estalvi econòmic.

La plataforma creu que els usuaris sí que sortirien beneficiats si en el cas que no arribessin a utilitzar el mínim de 30 viatges per adquirir l'abonament Plus deixessin de perdre diners ''a fons perdut'' si les rebaixes anunciades fossin aplicades a l'abonament 'Bono 10', que en l'actualitat costa 233,80 euros per Lleida, i 137,70 euros per Tarragona, ja que llavors es disposaria de 35 dies des de la formalització del primer bitllet per emprar aquest títol de transport. També en el cas que s'ampliés el termini màxim per emprar l'abonament Plus, que en l'actualitat són 30 dies des de la formalització del primer bitllet.

D'altra banda, la plataforma lamenta que el fet que el nou servei de Renfe entre Barcelona i Girona-Figueres el prestin trens AVE, suposa un ''innegable greuge comparatiu'' ja que amb independència de les condicions econòmiques, consideren que la qualitat del mitjà de transport utilitzat no és la mateixa. En aquest sentit, veuen difícil d'entendre que Renfe no s'hagi plantejat la possibilitat de permetre utilitzar aquests trens AVE que fan la ruta cap a Girona i Figueres als usuaris habituals de Lleida i Tarragona, ja que els mateixos en el seu trajecte s'aturen a les estacions de Camp de Tarragona i Lleida-Pirineus.

Des de desembre de 2011 la plataforma reitera queixes a Renfe sobre el que consideren com a ''deficient'' prestació del servei i la mala qualitat dels trens CAF S-121, sobretot per la inestabilitat i tremolors que es registren durant el trajecte.