Taialà treballa per integrar amb èxit dotze alumnes amb sordesa a l´aula

El projecte funciona des de fa nou anys i permet que els infants pugui anar a una escola normal i no especial

 
Les bessones Clàudia i Lara, alumnes de l´escola de Taialà.
Les bessones Clàudia i Lara, alumnes de l´escola de Taialà.  tania tapia/acn

GIRONA | ACN/DDG L'escola de Taialà de Girona fa nou anys que va iniciar, de forma pionera a la demarcació, un projecte per integrar alumnes amb sordesa a les aules. En col·laboració amb el Centre de recursos educatius per a deficients auditius de Girona, el projecte ha aconseguit que els nens sords que arriben al centre aconsegueixin parlar amb normalitat. La clau és tractar-los des de petits per estimular-los el llenguatge i la parla i aconseguir que actuïn per imitació de la resta de companys. Actualment, a Taialà hi ha dotze alumnes amb sordesa que, gràcies també als avenços tècnics dels implants, poden anar a una escola ordinària i no a una escola especial per a sords.
La Lara i la Clàudia són dues bessones que cursen primer a Taialà. Van néixer prematures i la Clàudia és sorda. Però gràcies al projecte d'integració de nens sords a l'escola, pot anar a classe amb la seva germana i fer una vida normal. La nena porta un implant coclear que amplifica els sons i, gràcies al reforç diari amb una logopeda, ha aconseguit desenvolupar una capacitat de llenguatge com qualsevol nena de la seva edat.
Com la Clàudia, a l'escola de Taialà hi ha onze alumnes més que pateixen diferents graus de sordesa. Si no fos per aquest projecte, haurien hagut de ser escolaritzats a l'escola especial per a sords de la Maçana, a Salt, on la comunicació entre professors i alumnes no és només oral sinó que s'usa també el llenguatge de signes. Però els alumnes de Taialà, de fet, ni coneixen aquest llenguatge, ja que des de ben petits l'objectiu dels logopedes ha estat estimular-los el llenguatge. "Aquí l'aposta és perquè parlin i per això és important que vinguin a l'escola des de P-3 per poder fer un bon seguiment", explica la logopeda Anna Casals.
Malgrat que els avenços tècnics han facilitat la integració d'aquests nens amb sordesa, Casals recorda que el fet que escoltin alguns sons gràcies als implants no vol dir que hi sentin. "Els hem d'ensenyar a escoltar i a interpretar els sons i el llenguatge des de ben petits", remarca.
La directora, Esther Ripoll, recorda que el projecte va tirar endavant perquè l'equip docent estava sensibilitzat i perquè va acordar amb Ensenyament que s'impartiria formació continuada a tots els mestres per saber com actuar si tenen a l'aula un alumne amb sordesa i tenir el suport constant de logopedes.

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya