La segona edició del 'Girona 10' ha superat totes les expectatives possibles. Durant aquest cap de setmana, la ciutat s'ha omplert de gom a gom amb visitants provinents d'arreu de les comarques gironines, de la demarcació de Barcelona i, fins i tot, de Madrid i Saragossa. Els hotels adherits a la campanya de promoció han arribat a fregar el 90% d'ocupació i s'han servit entre uns 15.000 i 16.000 àpats. Els 52 restaurants que s'han sumat a la iniciativa han doblat torns per cobrir la demanda. Els visitants han pogut gaudir de fires, entrades gratuïtes a museus i activitats de tota mena. L'organització ressalta que, de cara a la propera edició, només cal engrescar més els comerços.

La campanya va rebre 28.600 sol·licituds per reservar una de les gairebé 1.700 places d'allotjaments a deu euros. A més, durant aquest cap de setmana, els 52 restaurants adherits a la campanya han doblat torns i han servit més de 15.000 menús, un miler mes que l'any passat. Segons el president de l'Associació d'Hostaleria Girona i Radial, Xavier Nicolazzi, els hotels han arribat a fregar el 90% d'ocupació.

La gran majoria dels visitants han estat provinents de les comarques gironines, de la demarcació de Barcelona i fins i tot de Madrid i Saragossa. "Ens ha sobtat que gironins que tenien la reserva no l'han confirmat i altres visitants d'arreu de l'estat no han dubtat en desplaçar-se amb el tren d'alta velocitat fins a Girona", ha ressaltat Nicolazzi.

Els ciutadans han pogut gaudir de fires, entrades gratuïtes als museus, copes a deu euros i tota mena d'activitats. "S'ha notat que les coses estaven més ben organitzades", ha explicat el president. Des de l'Associació d'Hostaleria Girona i Radial no dubten en titllar "d'èxit rotund" aquesta segona edició del 'Girona 10'. Tot i això, ressalten que cal engrescar més al comerç gironí. "Només s'han sumat a la campanya una quinzena de botigues i no han volgut fer més actes o elements especials per aquest cap de setmana", ha apuntat Nicolazzi. Per aquest motiu treballaran perquè els comerços puguin adherir-se a la campanya de promoció i aprofitar els beneficis de l'augment de turistes.

D'altra banda, l'organització ja està treballant i ideant noves fórmules per a la propera edició del 'Girona 10'. En primer lloc tenen clar que la iniciativa serà anual i que caldrà trobar elements innovadors cada any per millorar i reinventar les propostes. "Aquest any el mercat del Lleó ha obert to tel dia, el consistori ha posat fires al carrer i hem emplenat de vida la ciutat", ha subratllat Nicolazzi. En principi, explorar les possibilitats del TAV i buscar complicitats amb l'aeroport Girona-Costa Brava són els principals objectius de cara a la tercera edició.