Restaurants plens, torns per dinar i per sopar amb menús de 10 euros, accés gratuït als museus, fires i mercats, gent passejant amb maletes i molta activitat als carrers de la ciutat és el resum del cap de setmana de Girona 10. Els responsables de la promoció Girona 10 han fet una valoració molt positiva de la iniciativa, que enguany acollia la segona edició, i s'han mostrat convençuts de poder organitzar-ne una tercera edició l'any que ve.

El president de l'Associació d'Hotelers Girona Radial, Xavier Nicolazzi, va refirmar l'èxit de la campanya: "l'organització ha estat molt millor que l'any passat i la ciutat s'hi ha implicat més". Pel que fa als hotels, l'ocupació ha estat d'entre un 90 i un 95% i el Girona 10 "s'ha consolidat com una acció del mes de gener".

Aquest any la reserva dels hotels s'ha fet per sorteig per tal de millorar el col·lapse que es va produir l'any passat a l'hora de reservar les places. Per Xavier Nicolazzi, "aquesta és la manera més justa de fer-ho. Hi ha hagut més de 28.000 inscrits i s'han repartit les 1.500 places".

El president de Girona Bons Fogons, Toni Vallory, es va mostrar també molt content pel volum de gent que ha acollit la ciutat. "Passejaves per Girona i era un plaer total. S'ha convertit en un dia festiu d'hivern", va afirmar Vallory. El president de Girona Bons Fogons va explicar que "els restaurants han estat sempre plens i han hagut de fer diferents torns", sobretot els del Barri Vell i la Rambla. Tot i que Vallory va assegurar que "encara no sabem el nombre de menús que s'han venut, però han estat més que l'any passat", Xavier Nicolazzi afirmava que s'han servit entre 14.000 i 16.000 menús a 10 euros.

Toni Vallory també va voler destacar el turisme de proximat que provoca la iniciativa de Girona 10 i que fa que molts catalans i famílies amb nens visitin la ciutat. "Aquest turisme és molt important", va concloure.

Per altra banda, el president de l'Associació de comerciants, Josep Campmajó, també es va mostrar molt satisfet amb la segona edició de Girona 10: "Sempre diuen que les segones edicions no són bones, però aquesta ha sigut una molt bona edició de Girona 10".

Josep Campajó se sent optimista de cara a una possible tercera edicó: "Segur que la podrem fer, i millor. Ja és la festa major de la ciutat". "Hem trobat una roda que podem usar: la gastronomia", va sentenciar.

En aquest sentit, Xavier Nicolazzi va afirmar que es farà una tercera edició "sempre que siguem capaços de posar-hi coses noves". "Enguany el mercat s'ha reinventat i hi ha hagut fires al carrer".

I és que cal destacar la jornada que va viure el Mercat del Lleó el dissabte, on van participar una vintena de comerciants i es van vendre més de 700 pinxos a un euro. Un 80% de les parades venien, a més, menjar per cuinar a una barbacoa exterior, que en hora punta es va col·lapsar per la demanda.

Una de les altres activitats destacades del Mercat del Lleó va ser la venda de gintònics a 5 euros, ja que se'n van vendre més de 500. El fet que el Mercat disposés de taules a l'interior va ser agraït per molts visitants, que mentre sopaven van poder gaudir de música en directe.

La regidora de turisme i comerç, Coralí Cunyat, també va destacar la gran festa del Mercat del Lleó. Coralí Cunyat va qualificar la iniciativa de Girona 10 "novament d'un èxit absolut". "Els hotels han treballat molt i els restaurants, també. S'ha omplert la ciutat de gent i tothom ha participat de la festa", va afirmar Cunyat, que va afegir que "queda clar que si treballem junts, podem crear inicitavies bones com aquesta".

La regidora de turisme i comerç va destacar d'enguany el comportament molt més tranquil dels visitants. "Hem solucionat els errors de l'any passat", "es nota que aquest any hi ha hagut més bona informació i més ordenada" i els turistes "s'han adreçat a l'oficina de turisme per fer preguntes més concretes", va afirmar Cunyat.

Poca implicació del comerç

El president de l'Associació de comerciants, Josep Campajó, pensa que encara falta una mica d'unió amb el comerç, tot i que va assegurar que no sap "per on falla".

En aquest sentit, Toni Vallory també troba que el comerç és la nota negativa de Girona 10: "el comerç ni s'ho creu ni s'implica. "S'ha de buscar la manera", va afirmar Vallory, i va concloure que "15 botigues adherides a Girona 10 és una dada que fa mal".