Més de 2.800 persones allotjades en hotels, 18.000 menús servits, 700 broquetes i 500 gintònics repartits al Mercat del Lleó i més de 3.500 fotografies de Girona a la xarxa social Instagram: aquestes són algunes de les xifres que ha deixat la segona edició del Girona 10, considerada un èxit tant pels organitzadors com per l'Ajuntament i que ja té pràcticament garantida una tercera edició. De cara a l'any que ve, l'organització vol aconseguir que els comerços s'hi impliquin més tot ampliant els horaris d'obertura.

La previsió inicial de 1.588 places d'allotjament a deu euros es va acabar ampliant fins a 1.800, però finalment han estat més de 2.800 les persones que han dormit aquest cap de setmana a la ciutat, ja que mil visitants van omplir les habitacions a preu normal després d'haver quedat exclosos en el sorteig. Per tal de premiar el seu interès, tots ells van ser obsequiats amb "polseres blaves" que els van permetre gaudir de tots els avantatges de la campanya. El president de l'Associació d'Hostaleria Girona i Radical, Xavier Nicolazzi, va destacar que enguany no hi ha hagut "cap incidència" amb els hotels gràcies al nou sistema de sorteig, fet que ha considerat "la solució" al problema de l'excés de demanda generat l'any passat. Pel que fa a la seva procedència, el 80% de les persones allotjades procedien de fora les comarques gironines, sobretot de Barcelona i Tarragona, tot i que també en van arribar des de Saragossa i Madrid a través del TAV.

Amb relació als restaurants, en total van ser 58 els adherits a la campanya, que van acabar servint més de 18.000 menús a 10 euros malgrat que les previsions inicials eren de 15.000. Nicolazzi considera que es tracta d'un "èxit rotund", ja alguns establiments van haver de doblar torns o fins i tot ampliar l'oferta a la nit de divendres.

Una de les activitats que més ressò va tenir va ser l'obertura del Mercat del Lleó durant la tarda-nit de dissabte, on es van servir uns 1.500 tastets i 500 gintònics. El president de l'Associació de Comerciants del Mercat, Josep Campmajó, va assegurar que les activitats que han organitzat durant aquest cap de setmana han estat "un luxe" per a la ciutat i va indicar que ha estat "fàcil" treballar conjuntament. També va garantir que, de cara a l'any que ve, ja pensen en noves activitats.

Nicolazzi també es va mostrar molt satisfet del ressò que ha tingut la iniciativa tant als mitjans de comunicació com a les xarxes socials. De fet, la trobada "Instagram your city" , que el Patronat de Turisme organitzava per primera vegada, va aconseguir reunir més de 120 participants, mentre que el concurs de fotografia a Instagram va aconseguir que es pengessin unes 3.500 fotografies a la xarxa.

L'únic "punt fluix" del cap de setmana, en paraules de Nicolazzi, va ser l'escassa implicació del comerç, ja que només 15 boti?gues es van adherir a la campanya. Nicolazzi va demanar als comerciants que l'any que ve s'impliquin més tot ampliant horaris. "Voldríem que les botigues estiguessin obertes durant tot el dia", va dir.

La regidora de Turisme, Coralí Cunyat, va valorar "molt positivament" la campanya, i va assegurar que comença a convertir-se en una "festa" tant per a gironins com per a visitants. Malgrat que enguany s'ha reduït gairebé un 70% el nombre de visites a l'Oficina de Turisme, Cunyat ho va atribuir al fet que aquest any hi ha hagut molta més informació sobre la campanya, de manera que els visitants han tingut menys dubtes.

Pel que fa als museus, tots han augmentat el nombre de visitants excepte els Banys Àrabs, on han caigut un 22,75%, i el Museu d'Història de la Ciutat, on la reducció ha superat el 49%. Cunyat va destacar especialment les visites a la Fundació Masó, per on ha passat més d'un centenar de persones i on les reserves es van esgotar de forma gairebé immediata. Cunyat també va explicar que s'han venut 228 entrades per als 10 espectacles a deu euros que es van posar a la venda per al Teatre Municipal i l'Auditori, i va agrair especialment la participació en la campanya dels comerciants de Sant Narcís.

Finalment, l'alcalde, Carles Puigdemont (CiU), va assegurar que la campanya ha estat "un èxit incontestable" i creu que la iniciativa ha aconseguit consolidar-se amb una identitat pròpia.