Professionals del CAP de Vila-roja es van queixar ahir perquè van haver de treballar durant tot el matí sense subministrament elèctric, sense calefacció i tot il·luminant-se amb espelmes. Els treballadors van lamentar que Endesa hagués avisat a l'últim moment del tall i que no se'ls instal·lés cap generador, mentre que al CAP de Montilivi sí que se'n va posar un. Per això, els empleats van dir que se sentien "maltractats, com el barri". Des de l'Institut Català de la Salut (ICS), van lamentar la "poca antelació" en l'anunci del tall per part de la companyia, ja que només van avisar 20 hores abans. Per això, creuen que Endesa hauria d'haver ofert una "solució acceptable" al CAP, ja fos un generador, tal com s'havia fet a Montilivi, o ajornant el tall en el subministrament, tal com es va demanar.

Segons Salut, Endesa va avisar dilluns al matí que es produiria una aturada en el subministrament del CAP de Montilivi. Immediatament, l'ICS es va posar en contacte amb la companyia per mirar d'ajornar-ho fins al cap de setmana, però l'empresa s'hi va negar. A canvi, Endesa va acceptar instal·lar un generador. A les 12 del migdia, però, la companyia va alertar que tallaria el subministrament l'endemà al centre de Vila-roja, i se li va tornar a demanar que ho ajornés o que instal·lés un generador. En aquesta ocasió, Endesa va dir que no.

Llavors, Salut va indicar als treballadors de Vila-roja que reprogramessin les visites previstes per ahir al matí, amb l'estret marge que això suposava. Malgrat que el CAP tanca a les tres, els professionals expliquen que es van haver de quedar més estona per tal d'enllestir totes les desprogramacions.

Ahir, el CAP va obrir les portes, però sense calefacció i amb espelmes a l'entrada per suplir la manca de llum. Segons van explicar els treballadors, per sort el dia no era gaire fred, però tot i això es van haver d'abrigar més del normal. A més, tampoc van poder consultar els historials ni entrar dades als ordinadors, ni utilitzar bona part del aparells mèdics. També van alertar que avui i en els propers dies hauran de fer més feina, ja que hauran d'entrar les dades pendents d'ahir a l'Ajuntament i fer totes les visites reprogramades. Malgrat això, van atendre "com van poder" els pacients que es van acostar fins al centre mèdic.

Els treballadors de Vila-roja es van queixar perquè el CAP de Montilivi va poder treballar amb un generador i en canvi ells es van quedar sense. Els empleats consideren que no té "gaire sentit" treballar en aquestes condicions, i lamenten que hi hagi "barris de primera i barris de segona".

Des de Salut indiquen que al llarg d'ahir es va intentar fer l'atenció "de la millor manera possible", i lamenten que Endesa avisés amb tan poc temps i no oferís una solució adequada.