L'Ajuntament de Salt ha renegociat el contracte amb l'empresa d'escombraries amb l'objectiu d'aconseguir un estalvi que beneficiï el consistori i que no perjudiqui l'empresa. Al final, s'ha arribat a un acord que ha de permetre que l'Ajuntament estalviï 182.000 euros cada any. El pacte s'haurà de ratificar en el ple municipal que s'ha de celebrar aquest dilluns.

Per aconseguir aquesta rebaixa s'aplicaran tres mesures. Per una banda, es prescindirà de l'empresa que s'encarrega d'auditar i controlar el servei i que cobrava uns 45.000 euros cada any, segons ha explicat el tinent de l'àrea econòmica i de Serveis Socials de l'Ajunament de Salt, Albert Casellas. Aquesta tasca d'inspecció anirà a càrrec de treballadors del mateix Ajuntament.

En segon terme s'ha decidit que no se substituiran els treballadors que estiguin de vacances. En un tercer punt, s'ha determinat que tampoc se substituiran els empleats que estiguin de baixa i que suposaven un 3,5% dels sous del total. L'empresa obtindrà un retorn econòmic per via l'assegurança d'entre el 20 i el 75 per cent del sou de l'afectat. Aquests diners s'aniran acumulant per l'any següent, segons ha precisat el regidor. Aquesta quantitat esdevindrà una reserva econòmica que es podrà fer servir quan es cregui necessari "perquè el servei no se'n ressenteixi". Per exemple, quan coincideixin molts treballadors que estiguin de vacances o de baixa.

El representant municipal ha exposat la necessitat de renegociar el contracte amb l'empresa d'escombraries perquè el cost actual era "inassumible". Casellas ha declarat que "o aplicàvem mesures com les que hem acordat o s'haurien d'haver anat a un ERO. I en l'època que estem, no és ni per plantejar-s'ho". A més a més, el regidor de l'àrea econòmica de Salt ha ressaltat les mesures "no la netedat del poble".

El servei es va adjudicar l'any 2009 a l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas SA per un import anual de 2.062.206 euros (si s'apliquen els vuit anys de contracte i els possibles dos de pròoroga que és la durada màxima de l'acord). L'adjudicació no va quedar exempta de polèmica. S'havien presentat quatre ofertes i una de les que no van resultar vencedores presentava unes condicions econòmiques que haurien estalviat uns 78.000 euros l'any a l'Ajuntament. El contracte es va aprovar en un plenari amb els vots de l'equip de govern (aleshores PSC i ERC) i del PP. CiU considerava que hi havia criteris subjectius a l'hora de puntuar.