Dels 104 ressalts que hi ha actualment als carrers de Girona, només un 20 per cent compleixen les normatives marcades pel ministeri de Foment (emesa l'any 2008) i un decret de l'Ajuntament de Girona ( de l'any 2001). L'Ajuntament ha informat que preveu anar abandonant o retirant progresivament la majoria de reductors i, de fet, l'any passat en va treure set aprofitant el reasfaltatge de diferents vials.

Actualment hi ha 69 reductors circulars i 35 trapezoïdals. Els incompliments més sensibles i nombrosos per als reductors de velocitat circulars són l'alçada i el pendent màxim de la via. Pel que fa als incompliments majoritaris dels reductors de velocitat trapezoïdals, són l'alçada i el límit de la longitud de la zona elevada i la longitud de les rampes, en gran part, és superior al límit que marquen les normatives i va a favor de la seguretat i el confort.

El 76% dels ressalts circulars no compleixen la normativa d'alçada del ministeri de Foment i el 18% no complien la limitació de pendent màxim. El 85% dels reductors trapezoïdals no compleixen la normativa de longitud de rampes de la instrucció del ministeri i el 82% no complien la limitació de longitud de zona elevada. Només un 10% dels circulars i un 35% dels trapezoïdals complien totes les limitacions (tant el decret municipal com l'ordre ministerials). Molts dels reductors trapezoïdals no compleixen la normativa, ja que que les seves característiques geomètriques no s'adapten a les condicions de velocitat de la via, de 30 km/h. En aquesta casos s'ha adoptat un límit de velocitat màxima de 20 km/h.

Segons la instrucció tècnica del Ministeri de Foment, la longitud elevada dels ressalts no hauria de superar en cap cas els 4,20 metres (el decret municipal fixa quatre metres el trapezoïdal i 4,2o els circulars). Pel que fa a l'alçada, el Ministeri apunta que el màxim pels trapezoïdals hauria de ser d'11 centímetres (l'Ajuntament en determina 12) mentre que pels circulars ha de ser 7 centímetres segons Foment (14 segon el decret municipal). En tots els casos, el cantell d'entrada del reductor hauria de ser inferior als cinc mil·límetres.

Respecte als trapezoïdals, la longitud màxima marcada per Foment en vies de 3o km/h hauria de ser d'un metre (per l'Ajuntament 1,40 metres). Respecte a les vies on podria haver-hi els reductors circulars, haurien de ser d'un pendent màxim d'un 5% segons Foment i d'un 6% en l'opinió de l'Ajuntament. Finalment, sobre el pendent màxim de les rampes, Foment no indica res, mentre que l'Ajuntament fixa un màxim del 10% pels trapezoïdals.

El regidor de Mobilitat, Via Pública i Seguretat, Joan Acalà, ha explicat que seguiran eliminant reductors aprofitant els plans anuals de reasfaltatge de carrers per estalviar despeses.