L'Ajuntament de Girona busca que visitants de diferents punts de l'Estat coneguin "Temps de Flors" i el puguin visitar gràcies al tren. Ahir es va presentar un paquet d'accions promocionals que portaran a terme de forma conjunta l'Ajuntament i la companyia ferroviària Renfe que persegueix aquest objectiu.

D'entre les accions que es faran, hi haurà una circulació especial de trens entre Girona i Barcelona els dos caps de setmana de "Girona, Temps de Flors". El gerent del mercat Nord-Est-Mediterrani d'AVE, Fèlix Martín, va explicar que "es posaran vuit trens els dos caps de setmana perquè la gent que vingui des de Barcelona pugui gaudir, des d'un punt de vista d'oci i lúdic, de la ciutat". Aquests trens sortiran a les o9.30 hores del matí des de Barcelona i la tornada està prevista a les 20.30 del vespre. "És un horari pensat per a les famílies i perquè tothom que es vulgui desplaçar amb alta velocitat tingui opcions per fer-ho", va remarcar Martín.

A més, s'oferiran 16.000 places promocionals de tren des de les diferents estacions que es connecten amb Girona a través de l'alta velocitat (per exemple, Madrid-Girona a partir de 33,70 euros per trajecte).

Una altra acció promocional que es durà a terme, en el marc d'uns paquets turístics fets d'acord amb tretze hotels de la ciutat, serà un descompte del 50% en els bitllets de tren d'alta velocitat per als visitants que pernoctin a Girona entre setmana, una acció que és "una innovació dins de la promoció del nostre servei", segons va assenyalar el gerent. "Volem que la gent trobi una nova idea per venir a Girona. El nostre objectiu és posar les coses fàcils a la gent i que vegin l'alta velocitat com la millor manera d'arribar a Girona", va afegir.

Altres accions promocionals similars -a través de publicitat en autobusos- també es duran a terme a Barcelona i Madrid durant tres setmanes.

Per altra banda, s'inclourà el cartell, un banner, i publicitat de l'esdeveniment tant al web de Renfe (que té 8 milions de visites al mes) com també a les estacions de ciutats amb TAV, com Madrid, Saragossa o Barcelona, a més de posar-ne al interior dels trens. Una acció que pot arribar a impactar 135.000 passatgers.

"Hem d'agrair que Renfe hagi volgut ser un aliat estratègic en aquest salt qualitatiu i quantitatiu de Girona, Temps de Flors, que és un dels motors econòmics de la ciutat, i que hagi creat aquesta aliança amb nosaltres en la nostra ambició de posar Girona de moda", va subratllar l'alcalde, Carles Puigdemont.

La regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, va destacar que el 2013 "és l'any del tren, és ?l'any del TAV, i ens hem dedicat a promoure el Girona, Temps de Flors i la ciutat amb accions a "ciutats TAV"". També s'han fet accions promocionals a Tarragona i Lleida, així com a Perpinyà, a la Catalunya Nord i a Salisbury. Altres accions són les decoracions florals de les estacions del TAV de Girona, Barcelona, Saragossa i Madrid.