La Generalitat ha assegurat que veu amb bons ulls el projecte impulsat des de l'Associació de Pares i Mares de l'escola El Gegant del Rec de Salt que volen construir ells mateixos el nou centre educatiu utilitzant materials ecològics i contractant pares i mares que estiguin a l'atur. A partir d'ara, es començarà a treballar per trobar "els mecanismes legals" per tirar-ho endavant i redactar un conveni entre la Generalitat, l'Ajuntament de Salt i la Universitat de Girona (UdG). Posteriorment, està previst que es comenci a redactar l'avantprojecte que anirà a càrrec d'experts de la universitat. L'AMPA vol fer d'aquesta idea una iniciativa participativa i oberta.

Ara fa unes setmanes, l'escola El Gegant del Rec de Salt va donar a conèixer que volia construir el nou centre educatiu amb l'ajuda dels pares i mares que es troben a l'atur. La proposta de l'associació sorgia després que els progenitors estaven "cansats" de veure que els seus fills estudiaven en "males condicions" i dins de mòduls prefabricats. Davant d'aquesta situació, farts d'esperar que es construís el nou centre, van apostar per implicar-se en el projecte.

La seva idea és construir la nova escola al costat de l'actual i fer-ho per fases, utilitzant materials ecològics, esponjant la despesa, potenciant les energies renovables i amb un procés participatiu i obert. Ahir al matí, representants de ?l'AMPA es van reunir amb el director general de Centres Públics de la Generalitat, Jordi Roig, i el delegat d'Ensenyament, Albert Bayot, a qui van exposar la seva proposta.

La Generalitat ho veu com una idea "interessant i engrescadora". Per això, a partir d'ara es començarà a treballar per fer-ho possible trobant els "mecanismes legals necessaris", ja que es tracta d'un procés "poc habitual". Després es començarà a crear un conveni entre la Generalitat, l'Ajuntament i la Universitat de Girona.

Els pares i mares ressalten que la iniciativa vol promoure la construcció sostenible i donar feina a pares a l'atur. A més, pretén implicar tota la comunitat educativa.