Informar i orientar. Aquests són els objectius principals de la nova línia posada en marxa per part de l'Ajuntament de Girona per a persones afectades per les hipoteques.

L´Oficina Municipal d´Habitatge (OMH) de l´Ajuntament de Girona, com a part de la Taula de Coordinació Local pel Dret a l´Habitatge, posarà en funcionament a partir d´avui el telèfon 900 102 167 destinat a informar i orientar les persones afectades per hipoteques de la ciutat de Girona. Aquest telèfon pretén oferir un accés fàcil per rebre ajuda, informació sobre suports com les plataformes d´afectats, serveis jurídics, serveis d´habitatge social, mediació i altres recursos que poden ser útils per afrontar aquestes situacions. El telèfon s´atendrà des de l´OMH, situada al carrer del Pou Rodó, número 4, de Girona, de les 9 a les 20 h de dilluns a divendres.

El 27 de març del 2012 es va constituir aquesta taula, que té com a objectiu coordinar els diferents agents involucrats per tal d'aportar solucions efectives per a la dació en el pagament, per a l'accés als lloguers socials i per mantenir l'habitatge. La Taula està integrada per membres de Serveis Socials i de l'Oficina Municipal d'Habitatge de l'Ajuntament de Girona, per la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, per Càritas Diocesana de Girona, pel Col·legi d'Advocats de Girona, per Ofideute de la Generalitat de Catalunya, per la Fundació SER.GI i pels representants dels grups municipals de l'Ajuntament de Girona (CiU, PSC-PM, PP, CUP, ICV-EUiA-E) i ERC, a més del Defensor de la Ciutadania de Girona.

La Taula va elaborar també un protocol d'actuació per tal que les persones afectades per un procés hipotecari puguin conèixer les prestacions que els poden oferir les diferents entitats i els organismes representats a la Taula i decidir quins recursos i quines opcions triaran en funció dels interessos i de les circumstàncies. Aquestes fases són les següents: orientació, suport assistencial, suport col·lectiu, negociació, suport jurídic, pressió i suport a l'habitatge.