La decisió del Govern municipal de Girona de modificar des del passat 1 de juliol la Línia 11 d'autobusos ha rebut el suport dels treballadors de TGM (Transports Municipals del Gironès S.A.). Després que aquesta qüestió hagi estat valorada pel Comitè d'Empresa i per la Gerència, el col·lectiu considera que la perillositat per als transeünts o els retards dels trajectes justifiquen aquests canvis, de moment provisionals.

"Existeix un perill important d'atropellament perquè hi ha molta concurrència de vianants diàriament en aquests carrers tan estrets. A més, l'experiència dels conductors demostra que, fins ara, més de la meitat dels viatges van amb retard", especifica la nota difosa pel Comitè d'Empresa.

La decisió del consistori d'eliminar el pas de la línia pel Barri Vell -mesura que suposa la supressió de les parades de la plaça del Vi, Cort Reial, Ballesteries i Jaume Pons i Martí- i apostar per un nou recorregut que passa pel carrer Sant Francesc i la Gran Via Jaume I, ofereix, segons TMG, un "impacte mínim pels usuaris". "Com a empresa pública hem de mirar de donar un servei el més ampli possible i no fixar-nos tant en les excepcions", constata la nota.

Des del col·lectiu també es té en compte l'increment de viatgers en aquesta línia, un augment fonamentat pel nombrós nombre d'usuaris de la Universitat de Girona. És per això que el Comitè d'Empresa va sol·licitar a la Gerència la possibilitat de crear una nova línia composta per autobusos més grans que puguin "complir amb les ?exigències que les estadístiques d'ocupació reflecteixen" i poder donar, així, "un millor servei".

Decisió fonamentada

El regidor de Seguretat, Mobilitat i Via Pública de l'Ajuntament de Girona, Joan Alcalà, va concretar en un article publicat per Diari de Girona els motius que han empès el consistori a dur a terme aquest canvi a la L-11, una modificació aprovada en el Consell d'Administració de TMG el juliol de l'any 2012.

Segons explicava l'edil, la mesura pretén donar solució a la poca utilització que registraven les quatre parades suprimides, "inferior al 2% del total dels viatgers de la línia". Aquest poc ús contrasta amb el servei en plena capacitat que s'evidencia en diferents hores del dia, la qual cosa comporta, segons Alcalà, que "la mida del bus s'ha fet petita".

D'altra banda, el regidor també destacava les opinions dels ?mateixos conductors d'autobús, que mitjançant el Comitè d'Empresa s'han referit de forma continuada a "l'alt risc d'atropellament" que ofereix el trajecte que passa pel carrer Ciutadans, Cort Reial, Ballesteries i Calderers.

Les circumstàncies imprevisibles que ofereix el recorregut viari també s'erigeixen, tal i com subratllava el regidor, en una de les raons que expliquen la modificació del recorregut: "El 20 per cent dels dies s'ha de desviar la L-11 per l'avinguda Jaume I per motiu d'ocupació de la via -mudances, obres o actes- i aquest fet no genera confiança a la regularitat de pas de l'autobús".