L´oposició obliga CiU a tornar a fer passar la L-11 d´autobús pel Barri Vell

La moció de CUP i ICV-EUiA tira endavant gràcies al PSC i al PP i obliga l'Ajuntament a retornar a la ruta anterior

10.07.2013 | 06:59

Nou capítol de la línia 11 d'autobús de Girona. El ple municipal ahir va aprovar una moció que havien presentat la CUP i ICV-EUiA on es reclama el retorn de la línia pel Barri Vell. La proposta va tenir el suport del PSC i del PP. Només el regior no adscrit, Carles Palomares, va avalar el canvi que ha impulsat l'equip de govern i que fa passar la línia 11 per la Gran Via de Jaume I suprimint quatre parades. Per Palomares, cal "optimitzar serveis".

La moció debatia diferents canvis en diverses línies. Entre aquestes la línia 11. La proposta que es va votar i aprovar indica exactament: "que es mantingui la ruta 11 de la línia 11 les parades al Barri Vell tal com fins ara". En el text de les dues formacions es recordava que retirant les quatre parades del nucli antic, s'obliga els veïns del Barri Vell a "caminar més per anar a buscar l'autobús, especialment la gent gran, nombrosa al barri i que perdria el mitjà de connexió amb la resta de la ciutat". Pel PP, Concepció Veray, va explicar que l'eliminació de les parades del Barri Vell ha estat un "error". Creu que el pas pel Barri Vell és un servei que s'ha de prestar i que beneficia la gent gran.

El PSC, que és qui fa anys va impulsar la línia, va recordar la utilitat de la línia i del servei que al Barri Vell. Els socialistes van recordar que uneix el nucli antic amb la resta de barri i viceversa, així com amb el CAP Güell.

Mentrestant, l'equip de govern ha defensat en reiterades ocasions que l'alternativa per Jaume I permet donar servei a més persones (a les parades del Barri Vell hi pugen un 2% d'usuaris del total de la línia) i les parades suprimides en tenen altres a prop. També que la el percentatge de gent gran és del 13% com a la resta de la ciutat. I que els conductors d'autobusos avalen els canvis perquè hi ha risc d'atropellaments i que el carrer sovint està tallat. A més, que es tracta d'una prova de sis mesos.

La moció també demanava que es posi de forma immediata un bus que connecti el Sector Est amb la resta de la ciutat i que es mantigui la línia 5 fins al Santa Caterina.

Bisbe Sivilla: Obra ajornada

D'altra banda, el ple va decidir deixar sobre la taula l'aprovació d'urbanització del carrer Bisbe Sivillla, en l'àmbit afectat pel TAV a la zona del parc Central després que tots els grups municipals expressessin molts dubtes. Les obres tenen un cost de quasi 3,8 milions d'euros. Ara es podria debatre en un ple extraordinari a finals de juliol o ja al setembre.

Enllaços recomanats: Premis cinema