Durant el 2012 es van fer un total de 15.218 intervencions quirúrgiques a l'Hospital Josep Trueta de Girona, un 8% més que l'any anterior. Aquesta és una de les dades destacables de la memòria de la Gerència Territorial de l'ICS a Girona que s'ha donat a conèixer aquest divendres. Pel que fa a les urgències, en canvi, es van fer un total de 64.342 assistències, un 0,9% menys que al 2011. En relació a les visites programades a consultes externes, se n'han fet 207.003 durant el passat 2012. A l'atenció primària, els professionals han fet durant el 2012 més de 3,5 milions de visites a la regió sanitària de Girona, amb un increment de l'atenció domiciliària d'un 4,8%.

L'activitat quirúrgica va créixer un 8% durant el 2012 a l'hospital de referència de Girona, en comparació amb l'any anterior. En total, es van fer 15.218 intervencions al Trueta. Segons es desprès de les dades de la memòria de la Gerència Territorial de l'Institut Català de la Salut (ICS), d'aquestes, 4.146 van ser programades i van requerir ingrés, 2.803 van ser intervencions urgents amb ingrés (-3,11% respecte el 2011) i 5.595 van ser operacions de cirurgia menor ambulatòria.

Pel que fa als serveis d'urgències, en total es van fer 64.342 assitències, de les quals 53.523 no van requerir d'hospitalització (-1,27% respecte el 2011) i la resta (10.819) sí van necessitar ingrés (+0,92% respecte el 2011).

En relació a les consultes externes, el 2012 es va tancar amb un total de 207.003 visites, el que representa un decrement d'un 1,85% respecte l'any anterior. Aquestes consultes es van fer en el nou edifici de mòduls prefabricats que es va posar en servei, ocupant part de l'aparcament de Mifas.

Pel que fa a l'atenció primària, els professionals de l'ICS de Girona han realitzat 3.503.634 visites, amb un increment de l'atenció domiciliària en un 4,8% respecte a l'any 2011 (101.918 visites), i un augment de l'1,55% en els domicilis efectuats en horari d'atenció continuada (9.301 visites).

La memòria també recull els resultats de les enquestes de satisfacció dels usuaris. En aquest punt destaca la reducció en un 45% del nombre de queixes i reclamacions rebudes a l'Hospital Josep Trueta, i en un 32% les dels Centres d'Atenció Primària.