Aquest migdia i gairebé a contrarellotge, els treballadors de la companyia Lesma Handling, que presta els serveis de terra a Ryanair a l'aeroport de Girona, han arribat a un acord amb la direcció de la companyia que ha permès desconvocar la vaga parcial indefinida que la plantilla havia iniciat aquest matí. A grans trets, l'empresa ha entès que hi havia un error burocràtic que provocava que 40 dels 58 treballadors afectats per l'ERO de reducció de jornada no rebessin la prestació per desocupació corresponent. "S'ha tancat el conflicte, l'empresa ha decidit que avançarà els diners fins que el problema es resolgui", ha comentat el portaveu de la federació de Transports d'UGT, Joan Muntada.

El membre de la federació de Transports, Comunicacions i Mar de la UGT a les comarques gironines, Joan Muntada, ha explicat que aquest acord que han aconseguit les dues parts només es tracta d'una "solució transitòria" però que serveix per desencallar el conflicte actual. Des d'aquest dissabte, els treballadors tenien previst tirar endavant una vaga parcial indefinida. En concret, la vaga s'ha iniciat avui a dos quarts de cinc de la matinada i, la primera part, s'ha allargat fins a dos quarts de nou del matí. L'aturada ha estat seguida per tots els 58 treballadors, el 100% de la plantilla que l'empresa manté a Vilobí d'Onyar, i ha causat retards de més d'una hora en un dels dos vols - amb destinació Eindhoven (Holanda)- que sortien aquest matí de l'aeroport gironí.

D'altra banda, un segon vol en direcció Londres-Stansted - previst al voltant de dos quarts de vuit del matí- també s'ha enlairat amb mitja hora de retard tot i que fonts d'Aena han explicat a l'ACN que la demora estava relacionada amb les condicions meteorològiques. Des del comitè d'empresa però, han explicat que els dos vols havien sortit amb una hora de retràs a causa de la vaga.

Els treballadors protestaven per les condicions laborals establertes després de l'ERO de reducció de jornada que ha tirat endavant la companyia. Segons el comitè, gran part de la plantilla - afectada per l'expedient de regulació- no rebien les prestacions per desocupació corresponents a causa d'uns errors burocràtics de l'empresa. Muntada ha detallat que, durant temps, la companyia no ha volgut fer-se càrrec d'aquests problemes i els treballadors patien les conseqüències de la reducció de la jornada i sou. Per això, tenien previst realitzar la vaga parcial indefinida fins que la direcció garantís als treballadors afectats una quantitat econòmica equivalent a la prestació. Una ajuda que volien que es mantingués fins que es solucionessin els problemes.

Unes demandes que finalment han estat escoltades per part de la direcció. "L'empresa, entenen que hi ha un problema burocràtic i mentre no arriba la solució ha decidit avançar els diners que els treballadors havien de percebre per part de l'administració i en el supòsit que l'administració continuï denegant el tema s'intentarà arribar a altres solucions que no signifiqui que els treballadors hagin de retornar els diners rebuts", ha explicat Muntada.

Segons el membre d'UGT, la direcció els ha cridat aquest migdia després de realitzar la primera tongada de la vaga parcial indefinida i les negociacions han estat "tenses".Els treballadors de Lesma Handling són els encarregats de gestionar els bitllets, la facturació dels equipatges i altres activitats a peu de pista de l'aeroport. "Esperem que l'administració entengui que és necessari que els treballadors rebin els diners perquè amb reduccions del 70% de jornada i sou és impossible viure", ha comentat Muntada. Tot i aquest acord inicial, la direcció no té previst per marxa endarrere pel que fa a l'ERO de reducció de jornada. Muntada ha comentat que la companyia té previst entregar els diners "el més aviat possible".