L´Ajuntament de Girona ha presentat aquest matí la unitat mòbil del Servei Municipal de Teleassistència, que donarà cobertura a les 1.469 persones usuàries del servei a la ciutat. Es tracta d´un vehicle equipat amb el material necessari per fer front a diferents situacions, com necessitats d´atenció sanitària urgent i d´atenció psicosocial, així com petites incidències a la llar. La unitat mòbil donarà suport a les figures ja existents de coordinadors de zona, tècnics i personal del centre d´atenció.

"Estem satisfets perquè aquest nou projecte ens ajudarà a complementar el servei de teleassistència que prestàvem fins ara a la gent gran de la ciutat", ha explicat el regidor de Serveis Socials, Cooperació i Participació de l´Ajuntament de Girona, Eduard Berloso. El contracte amb l´empresa que realitza el Servei de Teleassistència Municipal, Tunstall Televida, es va iniciar el dia 1 de setembre i tindrà una durada de 2 anys, prorrogables per 2 anys més. L´entrada en funcionament d´aquesta unitat mòbil ja estava prevista en aquest contracte, amb la qual cosa la seva incorporació no suposarà cap cost addicional per a les persones usuàries del servei.

A banda de la unitat mòbil, s´incorporaran també nous dispositius de seguretat per poder oferir un servei avançat als usuaris i usuàries de la ciutat. Entre aquests nous dispositius destaquen detectors de gas, de fum i de mobilitat, teleassistència mòbil i sistemes de servei adreçats a persones amb dificultat en la comunicació verbal. "Fem un pas endavant i un avanç en la qualitat pel que fa a la teleassistència a domicili, ja que amb la unitat mòbil es permetrà una atenció i una intervenció de més qualitat a les llars de les persones usuàries i, a més, els nous dispositius permeten que les persones grans puguin continuar vivint a casa seva amb més seguretat", ha explicat el delegat territorial a Catalunya de Tunstall Televida, David Márquez. Des de la posada en funcionament de la unitat mòbil, el passat 18 de desembre, s´han fet 132 visites domiciliàries, de les quals 22 han estat per atendre una situació d´emergència a través d´aquest servei.

Des del 2006, any que es posa en marxa el servei a la ciutat, s´han pogut beneficiar de la teleassistència 2.568 persones usuàries repartides en 2.179 habitatges. Durant l´any 2013 el Servei Municipal de Teleassistència ha gestionat 978 emergències. Per l´Ajuntament de Girona aquest servei és un recurs clau en la prestació de serveis públics de proximitat ja que es tracta d´un servei preventiu, de dret subjectiu i de plena competència local, que millora significativament la qualitat de vida de les persones usuàries i les seves famílies. És un servei complet i flexible, pensat i adequat a les necessitats de cada persona, que funciona permanentment. Aquest servei es caracteritza per intervenir en casos d'emergència i sobretot en una funció important d'acompanyament.