El Servei Municipal de Teleassistència de Girona incorporarà aquest any uns 400 nous dispositius de seguretat per poder oferir un servei avançat als usuaris de la ciutat. Actualment ja hi ha veïns que tenen alguns d'aquests aparells instal·lats a casa. Són per exemple, detectors de gas, de fum o de foc.

No obstant, per primer cop n'hi haurà de teleassistència mòbil (que permeten tenir una persona localitzada si surt de casa) i sistemes de servei adreçats a persones amb dificultat en la comunicació verbal. A més a més, des del 18 de desembre es disposa d'unitat mòbil, que donarà cobertura a les 1.469 persones usuàries del servei a la ciutat. Es tracta d'un vehicle equipat amb el material necessari per fer front a diferents situacions, com necessitats d'atenció sanitària urgent i d'atenció psicosocial, així com petites incidències a la llar. La unitat mòbil donarà suport a les figures ja existents de coordinadors de zona, tècnics i personal del centre d'atenció. De moment ja ha actuat en 132 ocasions, de les quals 22 eren per una situació d'emergència.

"Fem un pas endavant i un avanç en la qualitat pel que fa a la teleassistència a domicili, ja que amb la unitat mòbil es permetrà una atenció i una intervenció de més qualitat a les llars de les persones usuàries i, a més, els nous dispositius permeten que les persones grans puguin continuar vivint a casa seva amb més seguretat", segons va explicar ahir el delegat territorial a Catalunya de Tunstall Televida, David Márquez.

Estem satisfets perquè aquest nou projecte ens ajudarà a complementar el servei de teleassistència que prestàvem fins ara a la gent gran de la ciutat", va explicar el regidor de Serveis Socials, Cooperació i Participació de l'Ajuntament de Girona, Eduard Berloso. El contracte amb l'empresa que realitza el Servei de Teleassistència Municipal, Tunstall Televida, es va iniciar el dia 1 de setembre i tindrà una durada de dos anys, prorrogables per dos anys més. Anualment, l'Ajuntament destina 250.000 euros al servei de teleassistència. Actualment no hi ha llista d'espera.

Des del 2006, any que es va posar en marxa el servei a la ciutat, s'han pogut beneficiar de la teleassistència 2.568 persones usuàries repartides en 2.179 habitatges. Durant l'any 2013 el Servei Municipal de Teleassistència ha gestionat 978 emergències. El perfil d'usuari és el d'una dona vídua de més de vuitanta anys i que viu sola.