El debat de la línia 11 d'autobús de Girona no està tancat. El sindicat Comissions Obres (CCOO) va alertar dijous al vespre a la Taula de Mobilitat que els microbusos van plens d'estudiants i que, al mateix, temps, les parades del Barri Vell, mantenen ús un escàs.

El responsable de mobilitat de CCOO a les comarques gironines, Josep Expósito, vaexposar la situació actual de la línia 11: "Els microbusos van amb sobreocupació de viatgers i al quedar plens es deixen viatgers sense poder pujar a l'autobús". Es tracta d'universitaris que van al Barri Vell que no obstant no utilitzen cap de les parades històriques i recuperades per mandat del ple, tot i l'oposició de CiU. Aquestes parades del casc antic manten un ús molt baix.

Per exemple, en tot el mes de desembre (quan es va recuperar el trajecte històric de la línia) a la parada de la Cort Reial només hi van pujar onze persones, mentre que al carrer Calderers van ser 32 i al carrer Jaume Pons 57. En canvi, al novembre (amb la línia de proves per la Gran Via) les parades substitutes del recorregut que havia promogut l'equip de govern i TMG es van registrar 155 usuaris a l'Avinguda Sant Francesc, 174 a la Gran Via de Jaume I i 216 als jutjats.

També va insistir com havia fet el comité d'empresa de la companyia que l'autobús té dificultats per circular pels carrers del barri Vell i que hi ha risc d'atropellament, i que molts cops (un 20% dels dies) es talla al gun carrer per obres o algun acte.

La intervenció del representant sindical no va quedar-se només en la crítica. També va fer un seguit de propostes per evitar la sobreocupació d'estudiants i per mantenir la línia 11 pel Barri Vell, però també per la Gran Via. En concret va esmentar dues opcions. Aquestes opcions s'han lliurat a l'alcalde, Carles Puigdemont, com a president de la taula de mobilitat.

Les dues propostes

La primera proposta parla de substituir els microbusos de la línia 11 per autobusos amb capacitat de fins a 55 persones (ara són de 21 places). Com que els autobusos grans no podrien circular pel carrer de la Cort Reial, la línia s'hauria de desplaçar per la Gran Via de Jaume I. Per continuar amb el servei de bus al Barri Vell es proposa crear una nova línia amb una freqüènica de trenta minuts que connecti el Barri Vell amb els principals centres de salut. L'altra possibilitat assenyalada per CCOO seria substituir dos dels quatre microbusos per vehicles grans. Com que aquests no poden circular per carrer Cort Reial la línia 11 circularia per la Gran Via. Tot i això, els microbusos seguirien passant pel Barri Vell cada mitja hora.