La Taula de Mobilitat de Girona votarà el futur de la línia 11

S'ha demanat a l'empresa i als treballadors que facin dues propostes i que es presentin a la propera sessió

06.02.2014 | 07:36

El futur de la línia 11 finalment quedarà en mans de la Taula de Mobilitat de Girona. Formada per diferents entitats, associacions de veïns i partits polítics, aquesta taula serà l'encarregada de debatre i votar com s'ha de resoldre el futur d'aquesta línia d'autobús que des de fa mesos està al centre de la polèmica. En la darrera reunió de la Taula de Mobilitat, es va encarregar als conductors de la companyia d'autobusos i l'empresa que acordin dues propostes. Aquestes dues opcions són les que es votaran a la mateixa Taula. La proposta guanyadora és la que acabarà anant al ple per tal que ratifiqui la decisió.
Recentment els ja van mostrar la seva preocupació perquè l'actual traçat de la línia no els convenç. De fet, d'acord amb això, TMG i l'Ajuntament havien canviat l'itinerari esquivant quatre parades del Barri Vell, però en una votació en un ple municipal es va obligar a restituir la ruta de l'autobús que els conductors segueixen qüestionant.
El sindicat CCOO va alertar que la línia utilitza microbusos i això fa que quedin plens d'universitaris. A més a més, van donar dades sobre les parades del Barri Vell, que al seu parer no tenen pràcticament usuaris. Només a la parada de la plaça del Vi hi ha moviment. En canvi a la de la Cort Reial, durant tot el mes de desembre hi van pujar onze persones, mentre que a la del carrer Calderers van ser 32 i a la del carrer Jaume Pons 57.
Allà mateix van exposar dues opcions per tal que es pogués mantenir el pas pel Barri Vell, i al mateix temps s'evités que sempre s'utilitzés un microbús. La primera proposta esmentava la substitució d'aquests autobusos petits (21 places amb cadira) un vehicles amb una capacitat més gran (55 persones assegudes). Com que els autobusos grans no podrien circular pel carrer de la Cort Reial, la línia s'hauria de desplaçar per Jaume I. Per continuar amb el servei de bus al Barri Vell proposaven crear una nova línia amb una freqüència de trenta minuts que connectés el Barri Vell amb els principals centres de salut. Aquesta opció ja se la plantejava l'equip de govern, amb una línia que connectava també amb el sector Est i que es volia tirar endavant si s'hagués acceptat els canvis a la línia 11.
La segona possibilitat assenyalada per CCOO seria substituir dos dels quatre microbusos per vehicles grans. Com que aquests no poden circular per carrer Cort Reial la línia 11 circularia per la Jaume I. Tot i això, els microbusos seguirien passant pel Barri Vell cada mitja hora.

Girona

Baixa el nombre de menors gironins que delinqueixen però aquells que ho fan cada cop acumulen més causes

Baixa el nombre de menors gironins que delinqueixen però aquells que ho fan cada cop acumulen més causes

La majoria de les denúncies i detencions a adolescents són per robatoris, lesions, furts i amenaces

VÍDEO | Així ha estat la sortida de la cursa de la dona

VÍDEO | Així ha estat la sortida de la cursa de la dona

6.500 dones participen, corrents o caminant, en la cursa més multitudinària de la història de la...

Més de 3.000 persones desborden la plaça del Vi de Girona

Més de 3.000 persones desborden la plaça del Vi de Girona

La ciutadania crida a l'uníson "Votarem!" i "No tenim por!" refermant la voluntat d'omplir les...

La Fira de la Corredora escalfa la marea rosa prevista per avui

La Fira de la Corredora escalfa la marea rosa prevista per avui

Girona es va preparar ahir per la marea rosa prevista per aquest matí de diumenge amb la cursa de...

Comença el judici a l´acusat de matar i esquarterar una dona a Girona

Comença el judici a l´acusat de matar i esquarterar una dona a Girona

L'acusació destaca la «brutalitat» del crim i la defensa manté que va ser «de manera involuntària»

Enllaços recomanats: Premis cinema