L'Associació de Càmpings de Girona acabar de posar al mercat un producte innovador que, segons el parer del director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, serà "la bomba". Es tracta del primer pack dels càmpings creat pel sector. Es tracta d'un producte similar als coneguts "smart box" però per al sector del càmping, que té per objectiu potenciar el turisme de proximitat i que no té precedents a l'Estat. Aquesta novetat es va presentar ahir al saló Girocamping, que se celebra al Palau de Fires de Girona fins demà.

El producte s'ha batejat com "Càmpings Experience", val 195 euros i inclou dues nits en un bungalou familiar i activitats esportives i d'oci actiu per fer en parella, en família o amb amics. El 80 per cent dels càmpings associats disposen de bungalous.

Les experiències que s'inclouen en el pack les han proposat els mateixos càmpings, que són els que coneixen millor les ofertes de la seva zona. Precisament en les experiències és on s'ha situat el valor afegit d'aquest pack, que s'ha editat en català, castellà, francès i anglès.

El president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, va explicar ahir que l'oferta s'inicia amb 45 experiències.

El director del càmping La Ballena Alegre de Sant Pere Pescador, Antoni Castellar, va explicar algunes de les opcions que inclou el paquet, a més de dues nits en un buungalou: una ruta a cavall pels volcans de la Garrotxa, una sortida en caiac per les illes Medes, una passejada en carruatge per la zona de Calonge, una excursió en bicicleta per la ruta de l'antic carrilet de Sant Feliu de Guíxols a Girona, una passejada amb el xiulet de Pals pels arrossars, un tast de vins a cellers de Calonge, un bateig de submarinisme, una visita guiada pel Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà, un vol al túnel del vent, una excursió amb el tren turístic i cultural Roses Expres o una excursió pel castell del Montgrí.

Els packs es podran adquirir en diferents portals turístics d'Internet de la Generalitat i es promourà en les diferents fires en què participi tant la Generalitat com el Patronat de Turisme Costa Brava Girona. El director de l'organisme, Ramon Ramos, va lloar la tasca del sector i va assegurar que el patronat estarà sempre al seu costat per augmentar les pernocacions i la despesa dels turistes.

El nou pack ja s'ha posat a la venda i les experiències que es contractin es podran portar a terme a partir de Setmana Santa, que és quan obren la majoria dels càmpings associats. També es pot adquirir a Girocamping i, en breu, a la web: www.campingsingirona.com.