Les queixes veïnals relacionades amb temes d'oci en horari nocturn a Girona s'han reduït un 40% des del 2012. Durant el primer semestre del 2012, l'Ajuntament en va rebre 211, el 2013 van caure fins a les 200 i aquest 2014 només se n'han comptabilitzat 127. Des del consistori gironí subratllen que aquesta reducció està relacionada amb les mesures com l'ordenança d'oci nocturn i civilitat, la regulació de l'horari de terrasses, la creació dels conciliadors nocturns o els protocols per a zones especials que s'han anat aplicant a partir del 2013.

La tinenta d'alcalde de Promoció i Ocupació, Marta Madrenas, ha valorat molt positivament els resultats. Les molèsties més comunes són les provinents del carrer en relació amb comportaments incívics com cridar, cantar, realitzar necessitats fisiològiques al bell mig de les vies, baralles o circular amb la música forta i les finestres baixades. En concret, les queixes relacionades amb aquests fets s'han reduït un 41,5% des del 2012.

D'altra banda, les queixes arran de molèsties provinents dels locals s'han reduït un 39%. Aquestes queixes són aquelles que fan referència a comentaris sobre la música elevada de determinats locals, l'incompliment d'horaris, deficiències en la neteja o manca de control en la sortida dels clients amb begudes al carrer. Des del consistori expliquen que les notificacions els arriben a partir de les trucades rebudes a la Policia Municipal o mitjançant la bústia d'avisos o trucades que els ciutadans fan directament a les àrees del consistori implicades.

La tinenta d'alcalde de Promoció i Ocupació de l'Ajuntament de Girona, Marta Madrenas, ha valorat molt positivament aquests resultats i ha agraït la col·laboració en la implementació de les mesures que ha aplicat el sector de la restauració i la ciutadania.

Tot i això, ha subratllat que cal continuar treballant conjuntament per reduir al mínim les molèsties comptabilitzant el lleure i l'activitat nocturna amb una bona qualitat de vida.

La vida més de carrer que comença amb l'arribada de la calor topa amb les necessitats de les persones que necessiten dormir per causa del treball, de malalties o per costum. La combinació de les dues alternatives representa un problema per les municipalitats, les quals han de valorar la racionalitat de les queixes. Per exemple, no és el mateix queixar-se perquè un nen jugui a pilota en un parc urbà a les 22 hores (encara clar) que la conversa continuada d'un grup de persones sota d'una habitació passades les 4 de la matinada.

Per tal d'evitar molèsties i problemes, l'Ajuntament fa poc va crear la figura dels conciliadors nocturns. Són agents cívics que en parella es dirigeixen a les persones que parlen fort en hores passades i d'una manera molt amable, primer, els pregunten si es troben còmodes a la fresca i al final els demanen que se'n vagin a casa, perquè ja no són hores i hi ha persones que volen dormir.