Les obres per habilitar el carril bici al Pont de la Barca de Girona ja estan en marxa i finalitzaran aquest mateix agost. Concretament, es van iniciar fa uns deu dies, però tal i com assenyala el regidor de Seguretat, Via Pública i Mobilitat, Joan Alcalà, encara no es poden apreciar a simple vista: "Ja s'ha començat a treballar, però les obres encara no es poden visualitzar". De moment, la zona que evidencia un major moviment de reformes és el Parc de la Devesa, on hi ha quatre tanques que voregen un espai de terra que, més endavant, s'haurà de formigonar.

El resultat final, que es farà perceptible a ulls dels transeünts quan es pintin les línies al vial durant les acaballes de les obres, preveu la reducció de dos carrils de circulació a un, reconvertint així una de les vies en un carril bici. Aquest darrer carril, que tindrà una amplada de dos metres i mig, estarà separat de la zona destinada al pas de vehicles mitjançant un reforç amb captafars. Per la seva banda, la zona dels automòbils continuarà tenint una amplada de 3,45 metres.

Segons el representant municipal, aquest tram, que forma part d'un projecte que ha d'unir la zona de Pedret amb el Parc de la Devesa a través del nou pont del Trueta, té com a objectiu "fer una xarxa per a les bicicletes" que "doni seguretat al ciclista". "Neix perquè puguin abandonar les voreres i sentir-se segurs circulant per la calçada", agrega Alcalà fent referència a la futura confortabilitat dels usuaris de bicicleta.

Tal com apunta l'edil, la mesura disposa ja de tota la tramitació pertinent, i resta a l'espera de l'aprovació dels plans de seguretat. Les previsions apunten que el tram estarà operatiu d'aquí unes dues o tres setmanes.

La transformació immediata del paisatge viari al Pont de la Barca és només una de les remodelacions que es portaran a terme per tal d'ampliar la xarxa de carril bici a la ciutat. Entre d'altres mesures, les reformes també provocaran canvis al carrer Font de l'Abat, que reduirà els dos carrils de circulació a un, o la rotonda de davant dels cinemes Oscar, que també passarà a tenir una sola via. Precisament un dels carrils d'aquesta glorieta es tallarà al trànsit a partir de demà i fins el proper divendres.

D'altra banda, Alcalà també destaca les obres que s'estan realitzant a la zona dels semàfors de davant del Trueta, indret on s'han realitzat unes cates per determinar l'estat del paviment.

Fa uns mesos l'Ajuntament gironí ja va impulsar una prova pilot al carrer Font de l'Abat i al pont de la Barca per tal de determinar el resultat d'una futura implantació del carril bici. Concretament, el test es va efectuar els passats 10, 11 i 12 d'abril, quan una de les vies d'entrada a la ciutat va quedar ocupada per cons que simulaven ser el separador del carril bici i que, de fet, durant aquests tres dies va permetre el pas dels ciclistes. Segons va apuntar el regidor de Seguretat i Via Pública en aquell moment, els resultats de la prova van ser satisfactoris i la mesura va aconseguir pacificar el trànsit d'automòbils.

Carril bici sota el viaducte

Amb l'objectiu de connectar el nord i el sud de la ciutat, l'Ajuntament també va tirar endavant fa un parell de setmanes l'aprovació inicial del projecte executiu del carril bici ubicat sota el viaducte del tren, via que va des del Pont de Pedret fins a la plaça del Poeta Marquina. També connectarà amb el carril del Pont de la Barca.

Es tracta d'una mesura encara tendra, ja que s'haurà de sotmetre a la consideració pública, rebre al·legacions i, a part d'això, haurà d'obtenir el finançament necessari per convertir-se en una realitat.

Aquest projecte, que tindrà un cost d'uns 400.000 euros tot i que encara no disposa d'una dotació pressupostària, forma part del Pla de Mobilitat que el consistori i diferents entitats han desenvolupat durant els darrers tres anys.