La desena de treballadors de la grua de Girona ja forma part de la plantilla municipal. És el darrer pas per municipalitzar el servei, que era deficitari. Per assegurar que cap dels afectats perdés el lloc de treball, l'equip de govern ha buscat una fórmula jurísdica que els protegís i evités que un possible concurs per als llocs de treball que, de fet, ja estan portant a terme, primer dins de l'empresa TMG Grues i ara ja com a membres de l'Ajuntament els pugués deixar sense feina. Aquesta figura, segons ha comentat la regidora d'Hisenda i de règim Interior, Maria Àngels Planas, és la categoria de "personal laboral indefinit no fix".

Des d'un primer moment, tant Planas com el regidor de Mobilitat, Via Pública i Seguretat, Joan Alcalà, ja van assegurar que la idea era respectar tots els llocs de treball.

L'Ajuntament de Girona ha hagut d'assumir el servei de retirada de vehicles de la via pública, en tractar- se d'un servei públic amb dèficit econòmic gestionat per una empresa, en aquest cas TMG Grues, que paradoxalment, és una societat que té com a soci majoritari el mateix consistori gironí.

Aquest traspàs és obligatori i marcat per la llei d'administració local precisament perquè és un servei públic i deficitari. L'Ajuntament ja ha liquidat el deute que tenia l'empresa per tal d'extingir-la. El consistori hi ha destinat uns 90.000 euros.

Mentrestant, el regidor de Mobilitat ha deixat clar que aquest traspàs no ha d'implicar cap modificació en la política de retirada de vehicles de la via pública i que no hi haurà cap objectiu recaptador. L'any 2013 es van retirar 8.554 vehicles, un 11,3% menys que l'any anterior. I la idea és mantenir aquesta dinàmica.