Primers detalls de la nova edició de "Girona 10". La data seleccionada per aquest any serà el penúltim cap de setmana del mes de gener. En concret els dies 24 i 25. Serà el primer any del nou president de l'Associació d'Hostaleria, Josep Carreras, i per tant s'hi podrien introduir alguns canvis per garantir que la nova edició tornarà a ser un èxit com ho han estat els anys precedents.

Serà ja la quarta edició d'aquesta campaya promocional on els hotels, restaurants, botigues ofereixen productes a deu euros i diferents serveis públics o equipaments municipals són a preu reduït o gratuïts amb la intenció d'omplir la ciutat de turistes aquell cap de setmana. També té un objectiu mediàtic, ja que el ressò de la campanya ha provocat l'interès de molts mitjans.

Imitació a Barcelona

Tot plegat ha anat generant còpies en altres poblacions, que han buscat adaptar al seu municipi una campanya basada en l'èxit de "Girona 10". Olot amb el seu "Olotx2", Blanes amb "Blanes12" o ara Barcelona, en són exemples.

En el cas de la Ciutat Comtal, la campanya busca que els mateixos barcelonins faci de turista al propi terme municipal. Deu hotels de Barcelona que s'han adherit a la campanya "Fes el turista a la teva ciutat!" i ofereixen durant la setmana del 12, 13 i 14 de desembre habitacions a 10 euros, amb un total de 764 places.

El dia de l'inici de la campanya, la pàgina web barcelonina va patir problemes de funcionament per l'alt interès que va despertar la promoció. Es tracta d'una situació semblant que va passar en la primera edició de Girona, quan els hotels s'adjudicaven als primers que reservaven la plaça. Això va provocar que les més de mil places s'esgotessin en menys de vint minuts però va desembocar en un malestar en aquells que es van quedar sense opció. La solució per a la segona edició va ser crear un registre i fer un sorteig entre tots els apuntats. En la tercera edició es va incorporar la vessant solidària, amb aportacions voluntàries d'un euro per al Banc d'Aliments.