Girona és la tercera ciutat de l´Estat amb la tarifa de taxi més alta

Un estudi de Facua assenyala que el cost de la baixada de bandera és de 3,26 euros, només superat per Tarragona i Sant Sebastià

15.12.2014 | 07:12
Taxis aparcats davant l´estació de trens de Girona.
Taxis aparcats davant l´estació de trens de Girona.

L'associació Facua-Consumidors en Acció ha fet un estudi sobre les tarifes dels taxis de 45 ciutats que revela diferències de fins el 131,7% en viatges de similars característiques, i en què Tarragona apareix com la ciutat amb les tarifes més elevades seguida de Sant Sebastià, Girona i Pamplona. En canvi, les quotes més baixes són les de Las Palmas de Gran Canaria, Arrecife (Lanzarote) i Santa Cruz de Tenerife, segons l'estudi avançat per l'associació de consumidors.

Les diferències més grans es troben entre els trajectes diürns més curts: és a dir, baixada de bandera més un quilòmetre o carrera mínima. A Girona, aquest recorregut costa 3,26 euros de dia i 5,56 euros de nit. Després de Tarragona (4,99 euros de dia) i Sant Sebastià (5,33 euros), es tracta de la tercera ciutat més clara de l'Estat. En canvi, a Santa Cruz de Tenerife aquest mateix trajecte costa 2,369 euros, a Lanzarote 2,3 i a Las Palmas de Gran Canaria només 2,33o.

Facua critica que a deu de les 45 ciutats analitzades s'apliquin tarifes especials durant el caps de setmana, incrementant el preu respecte a la tarifa nocturna o fins i tot amb una tarifa específica com en el cas de Bilbao, Barcelona, Granada, Pamplona i Sevilla. A Màlaga, per la seva banda, hi ha un suplement per nocturnitat de dos euros que afecta tant els caps de setmana com els dies laborables de les dotze de la nit a les sis del matí. L'associació creu que no hi ha justificació per encarir aquest servei els caps de setmana més enllà d'aplicar la mateixa tarifa que les nits dels dies laborables. A més a més, Facua adverteix als ajuntaments que han de garantir que hi hagi un nombre de vehicles suficient per augmentar la demanda durant els caps de setmana, tenint en compte que es tracta d'un servei públic.

D'altra banda, l'associació també es mostra contrària a què els usuaris paguin suplements pels recorreguts amb destins a punts concrets com aeroports o estacions de trens i autobusos, ja que no existeix una major qualitat del servei que ho justifiqui. Finalment, també rebutja l'aplicació de tarifes fixes en els viatges amb origen o destí en aquells llocs, ja que resulten perjudicials per a bona part dels usuaris.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema