La càmera del Barri Vell de Girona segueix posant una quantitat bastant alta de sancions de vehicles que accedeixen al nucli antic més de tres cops al trimestre, després que ja s'hagin complert dos anys de seva posada en funcionament. L'Ajuntament tramita una mitjana mensual de 158 multes. L'any passat aquesta va ser de 161 per un total de 1.932 denúncies en tot l'any. Hi ha hagut doncs, una disminució molt lleugera, d'aproximadament el 2%. El desembre de 2012, el primer mes de la posada en marxa del sistema de control, les denúncies imposades varen ser de 398. L'import de les sancions és de 200 euros.

El regidor de Mobilitat, Via Pública i Seguretat, Joan Alcalà, ha admès que hi ha hagut una "estabilització" del nombre de multes. En alguns casos, Alcalà ha explicat que algun conductor afectat li ha posat de manifest que creiaque tot hi haver-hi el sistema de control, aquest seguia sense funcionar, tal com havia passat antigament.

Tot i que la càmera es va instal·lar l'any 2007, mai s'havien posat multes perquè el control de matrícules dels vehicles s'havia de fer manualment des de la seu de la policia municipal. Va ser a finals del 2012 quan realment es va posar en marxa el sistema de control després d'una campanya d'avisos.

Poden accedir-hi lliurement els veïns del Barri Vell que ho hagin demanat, així com els vehicles de càrrega i descàrrega que hagin seguit el mateix procés, i els propietaris o llogaters d'establiments comercials del Barri Vell. A més, els cotxes d'emergències i de serveis, com ara els policials, ambulàncies, taxis o bombers. També els qui han d'anar sovint al nucli antic, per exemple, per cuidar gent gran, sempre que ho demanin. La resta, pot entrar al nucli antic tres cops al mes. Es multa a partir del quart.

Canvi de tòtem informatiu

L'avís que l'accés al Barri Vell per la plaça Catalunya està controlat per una càmera és visible no només perquè els aparells no estan amagats, si nó perquè així ho informa un tòtem. Aquest tòtem, està previst canviar-lo perquè tot i que informa correctament, se'n vol instal·lar un que encara donarà més informació. Per exemple, alertarà dels talls de trànsit quan n'hi hagi i explicarà el motiu d'aquesta reestructuració de la circulació de vehicles.