La quarta edició de Girona 10 ja ha sobrepassat el seu equador amb la sensació dels organitzadors que l'esdeveniment, a poc a poc, es va convertint en una mena de festa major de format curt que serveix per mostrar als visitants com és Girona. Hotelers, restaurants i representants municipals es mostren satisfets pel tret de sortida de l'edició d'aquest any malgrat que el trànsit de gent no semblava molt massiu i no pot comparar-se encara amb el que serien lesFires de Sant Narcís o amb Temps de Flors. Sí que es veia gent amb mapes pel centre de Girona i l'oficina de turisme va rebre més consultes del que podria ser un cap de setmana normal del mes de gener.

Girona 10 ja no és només un àpat o una nit d'hotel a deu euros. És un ventall d'activitats musicals amb formacions locals, demostracions i tallers de les entitats esportives (zumba, nordic walking, rubgy o ioga), desfilades de moda de l'associació gironina, una mostra de vehicles de ral·li, tastets gastronòmics i begudes al Mercat del Lleó, sardanes, màpping a la façana de l'Ajuntament, recreacions històriques dels Miquelets de Girona on es retrocedeix en el passat fins a l'ocupació napoleònica de la ciutat i l'obertura dels Banys Àrabs amb una composició floral amb la rosa com a element principal que transporta els visitants a Temps de Flors. Fins i tot van coincidir diverses fires, en una petita mostra del formigueig que viu la ciutat el dia de Tots Sants (artesania, alimentació i brocanters).

Aquest reguitzell d'esdeveniments són el complement que poden escollir els visitants que són a la ciutat perquè han aconseguit, gràcies a un sorteig, una de les nits d'hotel o un dels àpats -dinar o sopar- a deu euros. També, però, és un dia en què molts gironins van decidir sortir al carrer a passejar. Malgrat que a primera hora del matí el fred semblava que marcaria la jornada i que es veia menys gent per la ciutat, els organitzadors es ?mostraven notablement contents de com havia arrencat la quarta edició d'aquesta campanya turística promocional de baix cost que altres ciutats han copiat pel seu èxit i impacte mediàtic.

La regidora de Turisme i Comerç de Girona, Coralí Cunyat, explicava ahir que les activitats esportives al parc de les Ribes del Ter havien funcionat molt bé i que s'hi podia veure molts gironins, un fet que indicava que Girona 10 és una "una festa per a tothom, gironins i gent de fora". Va indicar que els antiquaris, que enguany han tornat a la plaça Independència, valoraven molt positivament tornar a ser presents a Girona 10 i els artesans que només van parar ahir a la plaça Catalunya ja havien demanat poder tenir parada dos dies l'any vinent. Un senyal que la jornada els havia anat bé. També hi havia satisfacció per la ubicació dels concerts, amb l'escenari a la plaça Calvet i Rubalcaba.

El Mercat del Lleó, un dels clàssics de Girona 10 juntament amb els àpats als restaurants i les nits d'hotel, va tornar a omplir-se de gent per tastar una varietat de gustos de les diferents parades. Més entrada la nit, a més, es van poder consumir gintònics.

La idea de Girona 10 és omplir restaurants i hotels i segons el president de l'Associació d'Hostaleria, Turisme i Restauració de Girona, Josep Carreras, la primera nit s'hauria aconseguit una ocupació fregant el 100% pel que fa a places destinades a la promoció dels deu euros per persona. Carreras va explicar que aquesta quarta edició significava "un pas endavant" pel que fa a la consolidació del projecte promocional i que ja és un referent no només pel que fa a àpats i nits d'hotel. En aquest sentit va parlar del fet que Girona 10 s'ha convertit en una "mena de festa major" on es barregen diferents experiències que es poden viure i veure a Girona al llarg de l'any. El president dels hotelers i els restauradors gironins va exposar que a banda de les dades d'ocupació també és molt important a l'hora de fer la valoració, saber la repercussió que té la campanya. També va destacar la importància del treball que es pot fer a partir de dilluns gràcies a l'experiència d'aquests tres dies i dues nits per tal de poder "vendre" la ciutat a fora per tal de captar turisme al llarg de l'any. "No es tracta només de mostrar que Girona és molt maca sinó d'aprofitar aquests dies per ensenyar què fem al llarg de l'any i també de tenir un catàleg d'ofertes gràcies a aquests dies per anar-lo mostrant".

La festa acaba avui amb un nou llistat d'activitats que s'afegeixien als àpats dels restaurants. Novament hi haurà sardanes a la plaça Calvet i Rubalcaba, tallers de pintures i jocs a la mateixa plaça i una actuació familiar de Heavy per a Xics. La traca final serà una cercavila amb la Girona Marxing Band i la Mula Baba que representaran l'espectacle Baba Babarot i un espectacle de cloenda a càrrec dels Diables de l'Onyar, de nou a la mateixa plaça, convertida en eix de la majoria d'esdeveniments.