El nombre de queixes de veïns per molèsties provocades per les terrasses s'ha reduït un 45% en un any. A Girona hi ha actualment 317 terrasses i a finals del 2012 l'Ajuntament de Girona va aprovar una ordenança on regulava, entre d'altres, els horaris de tancament depenent de la zona on estaven situades. Durant el 2014, s'han rebut 42 queixes per les 61 del 2013, el que significa un 45,2% menys. Si es compara amb el 2012, el descens és del 73,8%. El 2014 s'ha tancat amb 18 sancions lleus però cap de greu. La regidora d'Ocupació i Empresa, Marta Madrenas, assegura que es fa una feina prèvia abans d'arribar a la sanció. En aquesta línia, es van enviar 70 requeriments a establiments.

A finals del 2012 l'Ajuntament va actualitzar l'ordenança de terrasses ja que, segons la normativa vigent fins al moment, establia que s'havien de tancar a les deu de la nit, uns horaris que no es complien. CiU va impulsar una nova regulació horària amb l'objectiu que la policia no actués amb "arbitrarietat" i tingués una norma clara en cas d'haver de sancionar.

L'ordenança estableix que, com a molt, les terrasses poden tancar a la una i mitja de la matinada i diferencia els horaris segons les zones de la ciutat. El consistori es va ajudar d'un mapa acústic per establir els diferents horaris de tancament amb l'objectiu que allà on les terrasses fessin més fressa -per les condicions de l'espai o el carrer- haguessin de tancar abans.

Reducció significativa

Les dades sobre les queixes dels veïns demostren que hi ha hagut un descens continuat en els anys d'aplicació de l'ordenança. El 2012 l'Ajuntament va rebre 72 queixes de veïns per molèsties dalguna de les terrasses de la ciutat. El 2013 el nombre de queixes veïnals va caure fins a les 61 i durant l'any passat van arribar a 42. Això suposa que, des del 2012, el nombre de queixes per sorolls de terrasses ha baixat un 73,8% i del 2013 al 2014 la reducció ha estat del 45,2%.

La regidora d'Ocupació i Empresa, Marta Madrenas, destaca que han fet moltes trobades entre el sector de la restauració i l'oci i els veïns per aconseguir millorar la convivència i reduir les queixes per molèsties. "Estem tendint a la pacificació, crec que hem consolidat un bon funcionament gràcies també al sector de l'hostaleria que cada cop es responsabilitza més i evita molestar els veïns", ha destacat la regidora.