Els canvis en la línia 11 han fet augmentar un 2,5% els passatgers

Alcalà admet que el nombre de passatgers és similar però que han guanyat comoditat

19.02.2015 | 07:08
Els canvis en la línia 11 han fet augmentar un 2,5% els passatgers

Les modificacions en els trajectes de la línia 11 de l´autobús urbà de Girona han fet que el nombre de passatgers hagi pujat un 2,5%. Aquesta línia ha estat motiu d´intens debat entre el govern, l´oposició i els conductors pel seu pas pel Barri Vell. Comparant el nombre d´usuaris del mes de gener del 2014 respecte d´aquest any s´ha passat de 30.105 a 30.887 usuaris.

Les quatre parades del nucli antic que van generar l´enrenou van registrar 270 passatgers (usuaris que van pujar a l´autobús) en un més. Són deu passatgers al dia (la parada del carrer Calderers per ­exemple registra una mitjana diària de 0,4 passatgers al dia). Les tres que s´han posat a Jaume I sumen 188 passatgers al mes. El regidor de Seguretat, Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, ha explicat que «els usuaris de la L11 han trobat positiu el canvi, els usuaris van més còmodes amb el nou bus». El canvi va suposar que els trajectes que es fan per Jaume I es facin amb un bus gran. Al març hi haurà un segon bus gran. En canvi, al Barri Vell es fa amb microbús.

El representant municipal deixa clar que «si comparem els viatgers de la zona afectada en el canvi de trajecte que van pujar el mes de gener 2014 i 2015, ens trobem que pugen els mateixos viatgers abans i ara» i apunta que «estem parlant de molt pocs viatgers abans i ara però en canvi hem millorat amb capacitat, velocitat comercial, amb comoditat per als viatgers al bus i amb seguretat».

El conflicte per aquesta línia va començar quan el consell d´administració de Transports Municipals del Gironès (TMG) va decidir suprimir les quatre parades de la línia al Barri Vell a partir de l´1 de juliol de 2013 perquè eren infrautilitzades i perquè passaven per vials que molts cops estan tallats al trànsit i on hi ha mutltitud de turistes amb risc d´atropellaments. A més, la fesonomia dels carrers obligava a utilitzar microbusos, limitant la capacitat del vehicle que s´acabava omplint per estudiants que anaven al campus de Montilivi. La intenció era fer passar la línia per Jaume I amb busos més grans.

L´oposició, aquell mateix mes, va forçar una moció perquè la ruta es mantingués, argumentant que donava servei a la gent gran ja que la línia connectava amb els CAP de la ciutat. Això va fer que TMG hagués de fer marxa enrera uns mesos després i retornar la línia al Barri Vell. No obstant això, el gerent de l´empresa, Pere Cases, i els conductors van trasllar el tema a la Taula de Mobilitat i després d´exposar les dificultats en la mobilitat, es va pactar allà i posteriorment aprovar al ple municipal la proposta que cada hora, dos busos passarien pel Barri Vell i dos per Jaume I.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema