Com han de ser els carril bici en un nucli urbà? La Plataforma Mou-te en Bici dóna un seguit de pistes en base a dfierents exemples a l'àrea urbana de Girona. Un carril bici que consideren adequat és a la rotonda d'entrada del pont de la Barca a Fontajau, tal com està actualment, ja que en el passat tampoc el trobaven adient. Fa poc s'han posat un seguit de pilones de plàstic que segreguen clarament el carril destinat a les bicicletes del que fan servir els vehicles de motor. "Celebrem que el seny s'hagi imposat en aquest cas, perquè s'havia comprovat que molts automòbils envaïen l'espai destinat a les bicicletes i posaven en perill la nostra integritat física", indica el butlletí de l'entitat.

Mentrestant, com a carril bici que consideren perillós per als ciclistes hi ha el situat al carrer Sant Dionís de Salt. Afirmen que en aquest punt l'Ajuntament "no es decideix" a fer el mateix que s'ha fet a la rotonda de Fontajau "on la invasió del carril bici es dóna de manera freqïent i, en canvi, l'Ajuntament només ha instal·lat uns petits ressalts que no impedeixen l'ocupació del carril per part dels automòbils". Respecte a aquest mateix carril indiquen que la situació "és pitjor" perquè just "en aquest sector, el carril és "sotmès a una explotació intolerable: l'obliguen a fer les funcions d'aparcament de cotxes a les hores d'entrada i sortida de les escoles de la zona".

A Girona dos carrils bici recentment implantats a la ciutat han generat rebombori i algunes crítiques. Un és al carrer Oviedo i l'altre al nou pont sobre el Ter, que uneix la zona del Trueta amb Pedret i el Pont Major. Algunes veus assenyalen que ambós carrils són perillosos ja que els cotxes hi passen molt a prop i els ciclistes queden bastant desprotegits.