L'Ajuntament de Girona va donar a conèixer ahir les dades de l'impacte de Temps de Flors. Les xifres mostren un augment en les consultes fetes a l'Oficina de Turisme de la Rambla, les persones que van arribar a la ciutat en tren o les visites rebudes al web del festival.

Des de l'Oficina de Turisme de la Rambla s'ha registrat un increment del 13,14% respecte a les consultes efectuades per l'edició 2014 i s'ha passat de les 6.338 consultes fetes l'any anterior a les 7.171 d'aquest any. Seguint la tendència de l'any passat s'han consolidat les visites entre setmana i la presència de francesos. Del total de persones a les quals s'ha arribat a través del Facebook de Turisme, 366.700 són de França, especialment de Lió, Tolosa, Montpeller i París.

Molts d'aquests visitants han arribat a la ciutat amb tren. Gràcies a la campanya engegada aquest any amb Renfe per oferir descomptes del 35% en els bitllets de Rodalies, dues de cada tres persones que han arribat a la ciutat a través d'aquest mitjà ho ha fet amb Rodalies. Hi ha hagut 123.000 moviments a l'estació de tren, un increment del 23,3% respecte al mateix període de l'any passat. Uns 81.000 d'aquests moviments s'han fet amb el servei de Rodalies, un 22,1% més que els que es van fer el 2014.

Publicitat per uns 13 milions

També ressalta l'augment de visitants que han experimentat els quatre museus municipals, que han incrementat un 18%. Altres xifres que cal destacar són els més de 13 milions d'euros amb què s'ha estimat el valor publicitari dels impactes aconseguits en mitjans digitals (2 milions d'euros més que l'any passat), segons l'Ajuntament.

Una de les principals novetats era la incorporació de les audioguies, que han tingut 4.100 descàrregues a través del Girona In i més de 5.000 visites a través del web. Precisament el web www.gironatempsdeflors.cat ha registrat un augment d'un 40% pel que fa a les visites (124.370 visites el 2015), respecte a l'any passat.

A través de les pàgines de l'Ajuntament de Facebook (pàgina institucional i pàgina de Turisme), s'ha arribat a un abast de 841.260 persones (358.290 persones a l'institucional i 482.970 al de Turisme) xifra que ha multiplicat per quatre les persones a les quals es va arribar pel mateix canal l'any passat (185.244 persones). Pel que fa a Twitter, s'han fet 1.369.170 impressions amb l'etiqueta #TempsdeFlors. En relació amb Instagram, s'han registrat 119.601 impressions diàries amb l'etiqueta #instaflors i 92.206 impressions diàries amb l'etiqueta #TempsdeFlors.